گروه خبر: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کل کشور، روز گذشته در دومین روز از همایش«فرآیند قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها» با حضور منتخبین مجلس دهم حضور یافت، درباره چگونگی تصویب لایحه برنامه ششم، با بیان اینکه حق نمایندگان است که بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های خود لوایح و طرح‌ها را به تصویب برسانند، گفت: موضوع مطرح این است که نمایندگان دوره دهم توجه کنند که چهار سال از پنج سال اجرای برنامه در زمان مسوولیت آنها خواهد بود و شاید تصویب لایحه برنامه در مجلس دهم مثبت‌تر باشد. نوبخت پیش از این نیز در نشست خبری خود با خبرنگاران از احتمال استرداد لایحه برنامه ششم توسعه خبر داده بود. کمیسیون تلفیق هم ۱۵ اردیبهشت‌ماه گزارش خود از بررسی این لایحه را به هیات رئیسه مجلس ارائه کرد؛ گزارشی که نشان می‌دهد لایحه ارائه شده از سوی دولت با تغییرات زیادی از سوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم روبه‌رو شده است.

همچنین ۱۰۴ منتخب مجلس دهم در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نهم خواستار موکول شدن برنامه ششم توسعه به مجلس آتی شدند. این خبر را محمد خدابخشی، منتخب مردم الیگودرز در مجلس دهم در دومین روز همایش فرآیند قانون‌گذاری؛ الزامات و راهکارها و در خلال سخنان محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مطرح کرد. از سوی دیگر مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری درباره استرداد لایحه برنامه ششم توسعه از مجلس با توجه به تغییراتی که کمیسیون تلفیق در آن انجام داده است، به «ایرنا» گفت: ما ورود ماهوی به موضوع نمی‌کنیم، اما فکر می‌کنم از لحاظ زمان‌بندی رسیدگی به این لایحه به مجلس نهم نمی‌رسد.

تلاش برای اصلاح دو تبصره حذفی بودجه

انصاری همچنین حذف تبصره‌های ۱۹ و ۲۰ لایحه بودجه ۱۳۹۵ درموردتسعیر ارز و پرداخت بدهی‌های بانک‌های دولتی به بانک مرکزی را موجب ایجاد مشکلاتی در نظام بانکی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات ایجاد شده در حذف این دو تبصره را با ارائه اصلاحیه‌ای برطرف کنیم. او افزود: اگر اصلاح این دو تبصره در این دوره مجلس انجام نشود، ممکن است در آینده و مجلس بعدی ناگزیر به ارائه اصلاحیه‌هایی شویم.