تولید ریل داخلی تاپایان سال

مهر: معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه نیاز داریم تا افزایش ظرفیت در راه‌ها را داشته باشیم، گفت: ذوب‌آهن اصفهان تا پایان امسال ریل داخلی را تولید می‌کند. خیراله خادمی درباره نیاز به افزایش ظرفیت ترافیک در راه‌ها گفت: ما در بسیاری از مناطق کشور نیاز به افزایش ظرفیت داریم اما زمینه ساخت نداریم. شرایط ترافیکی هم این‌طور است که باید افزایش ظرفیت در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ساخت بزرگراه‌ها از نظر فنی مشکلی ندارد، افزود: وقتی تعداد خودروها ۴ برابر شده و ما یک برابر ساختیم پس یعنی هنوز باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل را به نسبت ترافیک افزایش دهیم. معاون ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به اینکه کیفیت ساخت جاده‌ها در ایران بالاتر از کشورهای اطراف است، اظهار کرد: در بخش حمل‌ونقل ما تقریبا ۱۰۰ درصد نیازهای جاده‌ای، ریلی و حتی دریایی را طراحی، اجرا و سرمایه‌گذاری می‌کنیم که این موضوع در خیلی از کشورها نیست.

خادمی با بیان اینکه برخی پیمانکاران حتی در کشورهای اروپایی فعالیت اجرایی تونل‌سازی و جاده‌سازی را انجام می‌دهند که این یک موفقیت برای کشور ما محسوب می‌شود، گفت: ما در بخش ریلی قبل از انقلاب طراحی و روسازی نداشتیم اما الان همه در کشور طراحی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی قطعات مانند ریل وارد می‌شود، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، ذوب‌آهن اصفهان تا پایان امسال ریل داخلی تولید می‌کند.