گروه بورس- همایون دارابی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز نیز کاهش اندکی را تجربه کرد. در بازار دیروز همچنان بازار درگیر کمبود نقدینگی و انگیزه بود در حالی که نگاه بازار به اجرای طرح خروج از رکود دولت در نیمه دوم آبانماه(ابتدای هفته آینده) است. در گروه پتروشیمی، شرکت پتروشیمی خارک براساس گزارش شفاف‌سازی درخصوص مقدار تولید و فروش محصولات در ۶ ماهه اول سال و مقایسه آن با مقدار پیش‌بینی شده سالانه ۱۳۹۴، اعلام کرد با توجه به اینکه نرخ قطعی گاز مصرفی این شرکت تا این تاریخ از طرف فروشنده اعلام نشده و با در نظر گرفتن اینکه تهیه گزارش پیش‌بینی باید بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه واقعی انجام شود، بنابراین، صورت‌های مالی و گزارش پیش‌بینی سود ۶ ماهه پس از دریافت صورتحساب قطعی هزینه گاز مصرفی در

اسرع وقت ارسال خواهد شد.

در گروه لیزینگی نیز دیروز لیزینگ خودرو غدیر در گزارش شفاف‌سازی خاطر‌نشان کرد درخصوص پوشش پایین درآمد حاصل از عملیات لیزینگ و سایر درآمد‌های عملیاتی با توجه به عملکرد

۹ ماهه قابل ذکر است که طی سه ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۳۹۴ میزان فروش نقدی و غیر‌نقدی خودرو با توجه به وضعیت بازار به حداقل رسیده است، اما طی سه ماه گذشته تعداد ۱۰۰ دستگاه خودرو به مبلغ خریداری شده (معادل ۳۵.۳۴۶ میلیون ریال) به فروش رسیده است و از طرفی قراردادی مبنی بر فروش و تحویل تعداد۵۰ دستگاه کامیون کشنده اکسور ۱۸۴۳ با شرکت شکوه و کار همت خاوران منعقد شده است که این موضوع حاکی از روند رو به رشد فروش و نزدیک شدن به مبالغ اعلام شده است. شرکت با توجه به برنامه مزایده خودرو‌های توقیفی که در دست اقدام دارد پیش‌بینی می‌کند با وصول معوقات و کسب درآمد جریمه تاخیر دریافتی از مشتریان به EPS پیش‌بینی شده نزدیک شود.

در گروه خودرویی دیروز رادیاتور ایران با اعلام افزایش سرمایه مواجه بود این افزایش سرمایه به میزان ۱۱۴درصد صورت خواهد گرفت که از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی بیش از ۳۲/ ۸ میلیارد تومانی و سود انباشته ۶۷/ ۷ میلیارد تومانی است که برای راه‌اندازی و بهره برداری از خط تولید کولر خودرو و تامین سرمایه گردش مورد نیاز صرف خواهد شد.

در گروه تصفیه نفت پالایشگاه لاوان طی ۷ ماه گذشته قادر به فروش ۱۰۶ درصدی ۵ نوع محصول و یک میلیون و ۷۹۰ هزار تنی شده است. «شاوان» طی ۷ ماه اول سال قادر به تولید بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن از ۵ محصول گاز مایع، بنزین، نفتا، نفت گاز و نفت کوره، شده و در همین مدت موفق به فروش بیش از یک میلیون و ۷۹۰ هزار تن شده است.در مهر ماه هم در برابر تولید ۲۲۶ هزار و ۳۸۸ تن انواع محصول، ۲۲۲ هزار و ۱۳ تن به فروش رسیده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که گزارش قبلی شرکت دارای زیان در سود ناخالص تولید بوده است و در صورت تداوم این شرایط تولید بیشتر به معنای زیان بیشتر شرکت خواهد بود.

در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود که در آن شاخص با افت ۴۴واحدی به ۶۲هزار و ۸۱۱واحد رسید. ارزش معاملات دیروز به ۹۴میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۵۰میلیارد تومان رسید.