گروه بورس: در این گزارش، وضعیت نمادهای «ثتران»، «سکرد»، «آکنتور»، «تاپیکو»، «سفارس» و «دیران» بر اساس آخرین اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بررسی شده‌اند.

جهش سود «ثتران» در پیش‌بینی 95

شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران اولین پیش‌بینی سود خالص برای دوره منتهی به شهریور ۹۵ را ارائه داده است. بر این اساس، سود هر سهم «ثتران» برای سال مالی جدید نسبت به آخرین پیش‌بینی سال مالی منتهی به شهریور ۹۴، معادل ۹۲ درصد رشد داشته است. اثر عمده این موضوع در صورت‌های مالی این شرکت انتقال فروش پروژه به سال مالی ۹۵ است. به این ترتیب، مقدار فروش این شرکت با رشد ۱۲ درصدی مواجه شده است، در حالی‌که مقدار بهای تمام شده کالای فروش رفته، افت ۲ درصدی را نشان می‌دهد. این موضوع باعث افزایش سود عملیاتی این شرکت شده است. سود هر سهم این شرکت با سرمایه هزار میلیارد ریالی، ۳۱۶ ریال عنوان شده است.

کاهش سود «سکرد»

شرکت سیمان کردستان اولین برآورد سود از سال مالی منتهی به شهریور ۹۵ را ارائه داده است. بر اساس این صورت‌های مالی سود خالص این شرکت افت بیش از ۵۰ درصدی را نسبت به آخرین پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به شهریور ۹۴ نشان می‌دهد. با وجود رشد فروش کل این شرکت و در نتیجه آن سود عملیاتی شرکت، هزینه‌های مالی «سکرد» جهش بیش از ۹ برابری داشته است. این جهش هزینه‌ها باعث کاهش سود خالص شرکت شده است. به این ترتیب، سود هر سهم این شرکت برای سال مالی جدید ۷۳ ریال عنوان شده است.

روند سودآوری «آکنتور»

پیش‌بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۴ توسط شرکت کنتورسازی ایران منتشر شده است. به این ترتیب، سود هر سهم این شرکت نسبت به اولین پیش‌بینی‌های شرکت بدون تغییر و ۲۸۲۹ ریال عنوان شده است. این شرکت در دوره سه ماه ابتدایی سال ۲۱۶ ریال معادل ۸ درصد از سود خالص سال مالی جاری را محقق ساخته است.

تقسیم سود 400 ریالی «تاپیکو»

شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی تامین مجمع عمومی سالانه برای سال مالی منتهی به اردیبهشت ۹۴ را در تاریخ ۱۹/ ۶/ ۹۴ برگزار کرد. بر‌اساس خلاصه تصمیمات مجمع عمومی سالانه، «تاپیکو» ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم را برای تقسیم میان سهامداران کنار گذاشته است. بر اساس مصوبات مجمع این شرکت، ۶۸ درصد از سود محقق شده (سود هر سهم محقق شده ۵۸۷ ریال است) در سال مالی گذشته به‌عنوان سود نقدی به سهامداران تعلق می‌گیرد.

تقسیم سود 320 ریالی «سفارس»

در مجمع عمومی سالانه شرکت سیمان فارس و خوزستان، ۳۲۰ ریال سود به ازای هر سهم به‌عنوان سود نقدی برای سهامداران در نظر گرفته شد. این شرکت که برای سال مالی منتهی به اردیبهشت سال جاری، ۴۳۱ ریال سود را محقق ساخته است، بر اساس خلاصه تصمیمات مجمع عمومی سالانه که روی سامانه «کدال» منتشر شده است، ۷۵ درصد از سود خالص را برای پرداخت به سهامداران خود کنار گذاشته است.

تصویب افزایش سرمایه «دیران»

شرکت ایران دارو مجمع عمومی فوق العاده را روز شنبه برگزار کرد. بر اساس تصمیمات مجمع، سرمایه این شرکت از مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال به ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش یافت. محل تامین افزایش سرمایه ۴۵ درصدی «دیران» مطالبات و آورده نقدی است.