تقسیم 3223 ریال سود به ازای هر سهم «گلتاش»
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گلتاش تقسیم سه هزار و 223 ریال سود به ازای هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذرماه 92 را تصویب کرد.
در این جلسه که با حضور بیش از 92 درصد سهامداران برگزار شد صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید.
این مجمع که به ریاست آقای جمشید فروزش، نظارت آقایان حمید مقیم زاده و هوشنگ بالازاده و دبیری آقای حبیب همدانی رجا مدیرعامل شرکت برگزار شد.
همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت نیز به منظور افزایش سرمایه با ترکیب هیات رئیسه مزبور برگزار و براساس آن سرمایه شرکت از مبلغ 90 به 200 میلیارد ریال معادل 122 درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به تصویب رسید.

پیام هیات مدیره
نوسان نرخ ارز و عدم تخصیص ارز کافی از طریق اتاق مبادلات ارزی به تولیدکنندگان از یک سو و مشکلات ناشی از تحریم سیستم بانکی(برای انتقال ارز و گشایش اعتبارات اسنادی) و حمل و نقل دریایی از سوی دیگر بسیاری از صنایع را با مشکل تامین مواد اولیه وارداتی و کاهش تولید مواجه کرد.
با وجود همه این مشکلات به دلیل پیش بینی مناسب و به موقع برای خرید مواد اولیه وارداتی به مقدار کافی و استفاده مناسب از تسهیلات بانکی و با تلاش و کوشش بی دریغ تمامی مدیران روسا و کارشناسان متخصص و کارگران دلسوز و متعهد، شرکت توانست با استفاده بهینه و افزایش بهره وری منابع تولید(سرمایه، انرژی، نیروی کار و ...) زمینه مساعدی برای تداوم تولید فراهم آورد؛ از سوی دیگر اصلاح فرآیندهای تولید، ارتقای سطح اتوماسیون و افزایش سرعت ماشین آلات اصلاح و نوسازی سالن‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری انجام شده سال‌های قبل در زمینه تولید برخی از مواد اولیه و لوازم بسته‌بندی منجر به کاهش قیمت تمام شده و افزایش سود عملیاتی شرکت گردید.
همچنین با توجه به نوع محصولات و جایگاه آن در سبد خانوار، تلاش برای بهبود مستمر کیفیت و نوآوری در محصول به عنوان یکی از اهدف اصلی در دستور کار شرکت بوده و به یاری خدا در سال آتی نیز با جدیت تمام آن را ادامه خواهیم داد.
در سال مالی مورد گزارش میزان تولید با هشت (1/22) درصد افزایش به مقدار 550/41 تن و مبلغ فروش خالص با (5/122) درصد افزایش از مرز 737/1 میلیارد گذشت.
تاریخچه
شرکت گلتاش در تاریخ 10/5/1361 تحت شماره 3601 در اداره ثبت شرکت‌های اصفهان به ثبت رسید و برابر صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 20/1/78 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید . شرکت گلتاش در مورخه 24/11/79 درهیات پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار تهران بطور مشروط پذیرفته شد و درتاریخ 16/4/80 اولین معامله روی سهام این شرکت با نرخ 4221 ریال انجام گرفت.
موضوع فعالیت
موضوع فعالیت طبق ماده 2 اساسنامه تولید و تهیه انواع مواد و محصولات شوینده پاک کننده بهداشتی و آرایشی، و مواد صنعتی مرتبط، انجام کلیه امور خدمات بازرگانی و انجام امور صادرات و واردات کالاهای موضوع شرکت و سرمایه گذاری در سایر شرکت‌ها و ایجاد شرکت های جدید و همچنین انجام امور مربوط به تامین مالی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه و در جهت منافع شرکت است. به موجب پروانه بهره برداری شماره 49983 مورخ 27 مهرماه 1392 صادره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت تولیدی شرکت حدودا به میزان 58 هزار تن می باشد.
در حال حاضر شرکت گلتاش با تولید حدودا ۶/۳۸ هزار تن محصولات بهداشتی جز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات شوینده ، بهداشتی و آرایشی کشور محسوب می شود.
سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ سی میلیون ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال (شامل تعداد ۹۰ میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال) در پایان سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۳۹۲ افزایش یافته است.
جایگاه شرکت در صنعت
گلتاش در صنعت مواد شیمیایی فعالیت می‌کند رشد فروش صنعت مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل۴ درصد می‌باشد که اهم دلایل آن عبارت است از: تغییر ترکیب فروش و توسعه بازار فروش محصولات، شرکت در بین شرکت‌های فعال این صنعت با حجم فروشی معادل مبلغ ۷۳۸/۱ میلیون ریال در گروه های محصولی شامپو ، خمیردندان، مایع دستشویی و صابون به ترتیب در رده ۳، ۱، ۴ و ۱ قرار دارد (رتبه صابون مربوط به دو شرکت پاکسان و گلتاش می‌باشد که ۳۰ درصد در گلتاش تولید می‌گردد).
برنامه‌های آینده
شرکت گلتاش در سال 1392 مجوز طرح توسعه را با برآورد سرمایه‌گذاری 135 میلیارد ریال برای تولید ادوات بسته بندی مورد نیاز محصولات تولید برخی از مواد اولیه مورد نیاز، بهینه‌سازی خطوط تولید، ایجاد ظرفیت‌های لازم و تولید محصولات آرایشی از سازمان صنعت، معدن و تجارت اخذ نمود. با توجه به برنامه زمان‌بندی طرح فوق پروژه‌های مربوط به مرور از سال 1393 تا پایان سال 1394 اجرا و به بهره‌برداری می‌رسند که در این صورت ضمن افزایش بهره‌وری، توان رقابتی شرکت نیز افزایش یافته و برخی محصولات آرایشی بهداشتی (نظیر کرم‌ها) نیز به تولیدات شرکت اضافه خواهد شد.
پیش‌بینی بودجه، مقدار تولید و فروش در سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۳۹۳ به تفکیک گروه کالایی به شرح جدول زیر می‌باشد.