گروه بورس- بسیاری از معامله‌گران همچنان براساس اخبار خوب سیاسی معاملات این هفته را مثبت ارزیابی می‌کنند. براساس نتایج نظرسنجی کارگزاری تدبیرگران فردا، خبرهای خوب سیاسی نظیر خوش‌بینی به نتایج مذاکرات هسته‌ای و انتظار برای گزارش‌های شش ماهه مطلوب، موجب شده تا 88 درصد از شرکت‌کنندگان بازار هفته آینده را مثبت پیش‌بینی کنند.
۶۷ درصد از شرکت‌کنندگان اعتقاد به تثبیت قیمت دلار در محدوده ۳۰۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان داشته و مابقی قیمت تعادلی را در محدوده ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان می‌دانستند. این در حالی است که گزینه‌های بالاتر از ۳۳۰۰ و کمتر از ۲۷۰۰ هیچ رایی نداشتند.

در بین صنایع برتر پیشنهادی، مشابه هفته گذشته نام صنایع پتروشیمی، بانک، پالایشگاه و فلزات به چشم می‌خورد با این تفاوت که در این هفته خوش‌بینی بازار نسبت به صنعت بانکداری بیشتر شده و این صنعت توانسته نسبت به پالایشگاه و فلزات جایگاه بالاتری در نظرسنجی کسب کند.

در همین حال سهم‌های برتر از نظر شرکت‌کنندگان نیز مربوط به صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و بانک بوده‌اند. فارس، شتران و بانک صادرات برترین سهم‌های پیشنهادی در نظرسنجی این هفته هستند.

در گروه پتروشیمی، بیشترین خوش‌بینی نسبت به گزارش‌های شش ماهه، مربوط به شرکت‌های تولیدکننده متانول و پس از آن شرکت‌های الفینی است. به نظر می‌رسد سقوط قیمت جهانی اوره یکی از عوامل کاهش‌دهنده رتبه پتروشیمی‌های اوره آمونیاکی در این نظرسنجی باشد.

در این نظرسنجی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نوردنا، گروه صنعتی روی، سرمایه‌گذاری ایرانیان، کارگزاری فارابی، کارگزاری بهگزین، سبدگردان کاریزما، گروه اقتصادی مهر، کارگزاری بانک تات، کارگزاری سرمایه دانش، تجلی سامانه، کارگزاری مفید، سرمایه‌گذاری بوعلی، بیمه ایران، کارگزاری نهایت‌نگر، کارگزاری حافظ، سرمایه‌گذاری آتی‌نگر سپهر ایرانیان، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، بیمه اتکایی پاسارگاد، سرمایه‌گذاری توسعه امید آتیه اندیش، کارگزاری فیروزه، پارس آریا، اعتضاد غدیر، سرمایه‌گذاری پردیس، سرمایه‌گذاری آوین، آتیه‌اندیشان مس، سرمایه‌گذاری سایپا، کارگزاری آگاه، گروه مالی ملت، تامین آتیه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری پارس توشه، خبرگان سهام و کارگزاری بهمن نظرات خود را ثبت کردند.