ایرنا- رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: کار واگذاری مرحله اول سهام عدالت به اقشار کم درآمد این استان از دیروز آغاز شد. «عباسقلی امینی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: ۲۱۸هزار و ۸۳۳نفر در مرحله اول در استان کرمانشاه مشمول این طرح هستند.

وی تصریح کرد: به هر نفر پنج میلیون ریال سهام عدالت واگذار می‌شود و سهم هر خانوار نیز تا سقف ۲۵میلیون ریال است.

وی افزود: مرحله اول سهام عدالت به افراد نیازمند مشمول طرح شهید رجایی و افراد تحت تکفل آنها، افراد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) زنان و کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، معلولان نیازمند و خانواده‌های آنان، آسیب دیدگان اجتماعی تحت پوشش بهزیستی و رزمندگان بسیجی بیکار با سابقه شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و خانواده‌های آنها تعلق می‌گیرد. وی تصریح کرد: این مشمولان در صورتی که تا تاریخ نهم بهمن سال ۸۴ تحت پوشش خدمات سازمان حمایتی مربوط قرار گرفته باشند واجد شرایط دریافت سهام هستند و افرادی که بعد از این تاریخ فوت شده‌اند، مشمول دریافت سهام عدالت نیستند و سود سهام به ورثه آنان تعلق می‌گیرد.

دبیر ستاد واگذاری سهام عدالت استان گفت: سهام مشمولان استان اکنون آماده است و با مراجعه به شرکت تعاونی‌های عدالت در ۱۴شهرستان استان می‌توانند سهام خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی افراد حق خرید و فروش سهام را ندارند و در صورت اقدام به فروش، سهام باطل می‌شود و خریدار و فروشنده حقی در قبال آن نخواهند داشت. وی گفت: براساس موافقت مقام معظم رهبری نصف قیمت سهام به دریافت‌کنندگان بخشوده شده و نصف دیگر در مدت ۱۰سال از محل سود سهامی که به اعضا تعلق می‌گیرد کسر می‌شود.

امینی توزیع متعادل ثروت و درآمد، تسریع در روند خصوصی‌سازی، استفاده از روش‌های سالم‌تر و شفاف‌تر جهت واگذاری سهام شرکت‌ها، افزایش ثروت و ایجاد دایمی درآمد برای خانوارهای نیازمند ایرانی و متکی به خود نمودن آنها را از اهداف طرح توزیع سهام عدالت عنوان کرد. وی همچنین کاهش تعهدات مستقیم دولت و نهادهای حمایتی، کاهش اندازه بخش دولتی و انتقال مالکیت به عموم مردم، گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور، افزایش کارایی بنگاه‌های دولتی، تفکیک مناسب‌تر وظایف حاکمیتی و بنگاه‌داری را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

توزیع سهام‌ عدالت‌ بین ۱۴۰هزار نفر در مازندران‌

استاندار مازندران گفت ۴۰‌درصد گروه‌های‌ هدف‌ این استان سهام‌ عدالت‌ دریافت کردند.

به گزارش‌ واحد مرکزی‌ خبر، ابوطالب شفقت در نشست‌ توزیع سهام‌ عدالت‌ این‌ استان‌ با بیان اینکه‌ سهام عدالت در این استان در سه مرحله‌ توزیع می‌ شود گفت، در مرحله‌ نخست‌ ‌۱۴۰‌هزار نفر سهام‌ عدالت‌ دریافت کردند و در مرحله‌ دوم نیز ‌۶۵۰‌هزار نفر سهام دریافت

خواهند کرد.

مدیرکل‌ اقتصاد و دارایی‌ و مسوول‌ توزیع سهام‌ عدالت‌ در مازندران‌ نیز با بیان‌ اینکه‌ از ‌۱۱۴‌ فراخوان‌ سهام‌ عدالت‌ فقط ‌۳۲‌هزار نفر به‌ مراکز سهام‌ مراجعه‌ کرده‌اند گفت،‌ در سال‌ ‌۸۶‌ همه‌ مردم‌ این‌ استان‌ سهام‌ خواهند گرفت‌. آقای شهابی‌ ‌ سهم‌ هر مازندرانی‌ را از سهام‌ عدالت‌ ‌۲۰‌میلیون‌ ریال‌ اعلام کرد و گفت، به‌ ‌۵‌نفر از افراد خانواده‌ و در چهار مرحله‌ ‌۵‌میلیون‌ ریال‌ سهام‌ داده‌ خواهد شد. تاکنون‌ ۱۴‌هزار و ‌۹۰۰‌ نفر از افراد زیرپوشش‌ بهزیستی‌ و ‌۱۱۹‌هزار و ‌۴۰۰‌نفر از مددجویان‌ کمیته‌ امداد مازندران‌ سهام‌ عدالت‌ دریافت کرده‌اند‌.

روزانه ۴هزار نفر در استان تهران سهام عدالت دریافت می‌کنند

دبیر سهام عدالت استان تهران گفت: در شهرستان‌های استان تهران روزانه ۴هزار نفر سهام عدالت دریافت می‌کنند.

محمدرضا تجلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: در استان تهران ۹هزار و ۷۰۰خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و سازمان‌های امداد رسان در مرحله اول توزیع موفق به دریافت اوراق سهام عدالت به ارزش ۸۷۶میلیارد ریال شدند. وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی سهام عدالت در مرحله دوم بین روستاییان واجد شرایط توزیع خواهد شد.

تجلی‌پور خاطر نشان کرد: از اواخر بهمن‌ماه کار شناسایی روستاییان واجد شرایط توسط بازرسان و کارشناسان سهام عدالت آغاز می‌شود و پس از این مرحله، اوراق به تدریج بین افراد شناسایی شده توزیع می‌شود.

این مسوول یادآور شد: اوراق سهام عدالت در مرحله اول با توجه به جمعیت و تعداد افراد تحت پوشش ارگان‌های خدمات رسان سهمیه بندی شده است که در شهرستان‌ها بیشترین رقم به کرج اختصاص دارد.