گروه بورس - مهتاب رحمتعلی -بسیاری از شرکت های بورسی برای افزایش تماس یا در دسترس بودن اطلاعات‌ مالی‌شان، تلفن گویایی (HOT LINE) را راه‌اندازی کرده‌اند که سهامداران بتوانند با آنها ارتباط سریع برقرار کنند، اما این بار هم تکنولوژی در ایران جواب نداده است. در راستای پیشرفت تکنولوژی بسیاری از شرکت‌ها با هدف دسترسی آسان مراجعه‌کنندگان، خود را به تلفن‌های گویا مجهز کرده‌اند.

اما دریغ از برقراری یک ارتباط آسان، سهل و به روز.

سهامداران شرکت‌‌های بورسی در تماس‌های مکرری با روزنامه خواستار شماره‌های مستقیمی از شرکت‌ها هستند که بتوانند حداقل‌ترین پاسخ خود را دریافت کنند.

شاید هم برخی شرکت‌ها با ایجاد شرایط مزبور، خود را از پاسخگویی به سهامداران رها کرده‌اند.از سویی دیگر داشتن سایت‌های شکیل بسیاری از شرکت‌ها که خود می‌تواند روزنه امیدی برای دریافت اطلاعات باشد به قدری نمایشی است که با وجود گذشت ۱۱ ماه از سال‌جاری هنوز اطلاعات حتی سه ماه اول سال را هم درباره شرکت ندارد.

به راستی آیا سهامدار حق ندارد از وضعیت سهام خود به راحتی آگاهی یابد؟ یا باید در عصر ارتباطات ، حضوری به هر شرکت رفته و اگر کسی پاسخگو بود ، جواب سوالات خود را بگیرد؟

آیا منطقی است شرکت‌های بزرگی که روزانه سهم مهمی از گردش سرمایه در معاملات بورس را به خود اختصاص داده‌اند تا این حد در اطلاع‌رسانی که از اصول شفافیت است ضعیف باشند.

به نظر می‌رسد که مدیریت این گروه شرکت که «هم تو دانی و هم من» باید توجه ویژه‌ای به اصول اولیه روابط عمومی و مدیریت ارتباطات شرکت کنند.

خوانندگان ما فهرست بلند بالایی از شرکت‌هایی که تلفن گویا دارند، اما گویا «تلفن گویا» نیست و همواره بوق اشغال می‌زند و اطلاعات آن به روز نیست را برای گروه ارسال کرده‌اند.

به نظر ما مطلوب نیست نام این شرکت‌ها درج شود!