ایسنا - مدیر مالی و اقتصادی شرکت فولاد آلیاژی عرضه سهام این شرکت در بورس را در جهت تسهیل و دسترسی به منابع مالی پراکنده اعلام کرد. «علی چال اشتری» با اشاره به عرضه‌ سهام ۵ درصدی شرکت فولاد آلیاژی توسط سهامداران به بورس اظهار کرد: در رابطه با مزایای ورود به بورس، تمام شرکت‌ها و فعالان اقتصادی از مزایای آن با خبرند و نیاز به رونمایی مجدد ندارد اما به هر حال بازار سهام و سرمایه، بازار تنظیم شده‌ای است که ابزارهای کنترلی منسجمی ‌هم دارد و می‌تواند جایگاه شرکت را تعیین و تبیین کند.

وی بیان کرد: مدیران شرکت بر این باورند که با ورود به بورس می‌توانند نقش موثرتری را برای حداکثر کردن سود سهامداران و منافع بیشتر برای آنها ایجاد کنند. چال اشتری ابراز کرد: شرکت فولاد آلیاژی تولید‌کننده فولاد خاص است و بازار صادراتی آن عمدتا کشور آلمان است که خود تولید‌کننده فولاد خاص است که با این وجود با ورود به بورس ارزش ذاتی سهام شرکت بهتر تعیین می‌شود چرا که با عرضه‌ اطلاعات صحیح و شفاف که از قوانین حاکم بر شرکت‌های بورسی است از سرمایه‌گذارها و سرمایه‌ها حمایت بیشتری می‌شود. وی تصریح کرد: از مزایای ورود این شرکت به بورس، ایجاد تنوع در مالکیت و به دنبال آن مدیریت منسجم‌تر خواهد بود و می‌توان از معافیت‌های مالیاتی نیز بهره گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت با ورود به بورس از طریق افزایش سرمایه به منابع مالی پراکنده دسترسی پیدا می‌کند از طرف دیگر با عمومیت پیدا کردن شرکت، هزینه سرمایه کاهش می‌یابد همچنین بورس با ابزارهای خود وضعیت شرکت را رصد می‌کند و زمان گرفتن اعتبارات نیز کمتر می‌شود.