گروه بورس- در هفته گذشته در بازارهای فرابورس ۷۲۳ میلیون و ۲۴۵ هزار اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال داد و ستد شد که نسبت به هفته قبل از نظر حجم رشد ۲۹ درصدی و از نظر ارزش کاهش ۳ درصدی را تجربه کرد. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در هفته منتهی به ۲۵ بهمن ماه جاری ۷۲۳ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۷۳ برگه‌اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۵۹۳ میلیون و ۶۵۶ هزار ریال در بازار‌های فرابورس داد‌و‌ستد شد، که از نظر حجم و ارزش نسبت به هفته قبل افزایش ۲۹ و افت ۳ درصدی را حکایت می‌کند.

در بازار اول فرابورس ۲۸۶ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۸۱۸ برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۵۹۶ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۴۲۶ هزار ریال معامله شد که در مقایسه با هفته گذشته از نظر حجم و ارزش افزایش ۶۱ و ۱۳۶ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در بازار دوم ۳۳۸ میلیون و ۷ هزار و ۱۶۹ برگه سهم و حق‌تقدم به ارزش یک هزار و ۱۷ میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۵۴۶ هزار ریال مبادله شد که نسبت به هفته منتهی به ۱۸ بهمن ماه جاری از نظر حجم و ارزش رشد ۴ درصدی و افت ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

در عین حال در بازار سوم فرابورس طی هفته گذشته ۶ میلیون و ۱۶۶ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۶ میلیارد و ۱۶۶ میلیون ریال داد‌و‌ستد شد که مربوط به پذیره‌نویسی شرکت بیمه سرمد بود.

در هفته گذشته در بازار پایه ۹۱ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۵۵۳ برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۱۲۸ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال دست به دست شده است که در مقایسه با هفته قبل آن از نظر حجم و ارزش افت ۱۹ و ۱۲ درصدی را دارا بوده است.

همچنین در بازار ابزارهای نوین طی هفته چهارم بهمن‌ماه امسال ۵۵۴ هزار و ۸۳۳ ورقه بهادار به ارزش ۵۰۲ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریال مبادله شده است که در مقایسه با هفته سوم بهمن ماه افت ۳۰ و ۲۸ درصدی حجم ارزش را به ترتیب به خود اختصاص داده است.

صنعت محصولات شیمیایی با دارا بودن ۱۶۵ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال معادل ۷/۳۸ درصد ارزش بازار، همچنان صدرنشین صنایع فرابورسی است. صنعت مخابرات با ۸/۲۱، فلزات اساسی با ۳/۱۲، بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۷/۹ و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۸/۶ درصد رتبه‌های دوم تا پنجم ارزش بازار فرابورس را در اختیار دارند.