گروه بورس- شرکت‌ ایران‌خودرو دیزل در نظر دارد پیشنهاد تقسیم مبلغ ۵۴۲ ریال را به ازای هر سهم به مجمع عادی سالانه پیشنهاد کند.

بنابر گزارش سازمان بورس، «خاور» توانسته طی ۶ ماه ابتدای امسال ۲۶ درصد از EPS امسال خود را محقق کند. پیش‌بینی EPS امسال این شرکت مبلغ ۶۰۲ ریال است که شرکت طی مدت یاد شده ۱۵۶ ریال را پوشش داده است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به اسفندماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۱ درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۸ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. از طرفی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سال ۸۶ به مبلغ ۸۴۱۳۷۱ میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۵۲۵ ریال و معادل ۸۹ درصد از کل سود) عمدتا شامل مبلغ ۴۸۶۰۰۰ میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت تاپ سرویس می‌باشد که عمدتا ناشی از فروش دودانگ از زمین شرکت مذکور به شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران‌خودرو حاصل شده است. همچنین پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و خالص درآمد (هزینه)‌های متفرقه در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۱۷۱۲۲۵ میلیون ریال (۷۳۲ ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۲۲ درصد از سود خالص است.

شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۸۶۶ میلیاردو ۸۲۰ میلیون ریال (مبلغ ۵۴۲ ریال به ازای هر سهم) را برای توزیع بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ۸۷ را در تاریخ‌های ۳۱/۰۲/۸۷ و ۰۸/۰۵/۸۷ مبلغ ۶۶۸ ریال اعلام کرده است که دلایل عمده تغییر را تامین نشدن به موقع برخی از قوای محرکه و قطعات تولیدی به دلیل مشکلات ناشی از محدودیت ایجاد شده در خریدهای خارجی، مشکل کمبود نقدینگی به دلیل کاهش منابع حاصل از سیستم اعتباری بانکی و محدود شدن فعالیت شرکت‌های لیزینگی فروش خودرو که این مورد نیز ناشی از کاهش اعطای تسهیلات بانکی است، اعلام کرده است.