سنا- آخرین دستاوردهای سازمان بورس و اوراق بهادار طی یک سال اخیر در چهارمین دوره آموزشی بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی برای شرکت‌کنندگان تشریح می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در افتتاحیه این دوره، ضمن خوشامد گویی به کارشناسان و مسوولان بورس‌های عمان، مالزی، عربستان، اندونزی، پاکستان، ترکیه و سایر کشورهای اسلامی، پیشرفت‌های بورس ایران در زمینه نظام مالی اسلامی را تشریح کرد. علی صالح آبادی با اشاره به زمینه‌های همکاری در حوزه‌های بین‌المللی در نظام مالی اسلامی، اظهار داشت: نظام مالی اسلامی اهمیت بالایی دارد. چراکه این روزها در سطح بین‌المللی بحران‌های مالی به چشم می‌خورد، که خوشبختانه با توجه به زیرساخت‌های موجود در کشور و نظام مالی اسلامی، ایران از این بحران‌ها دور مانده است.

وی افزود: نظام مالی اسلامی می‌تواند به دور شدن از این بحران‌ها کمک کند، تا به سمت بازار سرمایه اسلامی حرکت کنیم. وی با بیان اینکه ابزارهای اوراق اجاره، اوراق مرابحه، اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن و اوراق سلف برخی از ابزارهایی هستند که طراحی شده یا در دست طراحی‌اند، تصریح کرد: البته در برنامه‌های این دوره آموزشی هر یک از ابزارهای یاد شده به صورت جزئی مورد بررسی قرار می‌گیرند.صالح آبادی با اشاره به اینکه نتایج این دوره‌ها در پایان به صورت کتاب منتشر می‌شود، ابراز داشت: در این دوره بیشترین تعداد مشارکت‌کنندگان خارجی حضور دارند.