تصویب 420 ریال سود برای هر سهم «روان فن‌آور»
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت روان فن‌آور تقسیم 420 ریال سود نقدی برای هر سهم سال 89 را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ما در این مجمع که با حضور بیش از ۷۸ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید.
مهندس قربانعلی حائری، مدیرعامل شرکت مهندسی روان فن‌آور ضمن ارائه گزارش عملکرد سال 89 و دستاوردها به فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده شرکت اشاره کرد.
در مجمع مزبور آقای کامران مهرانی به نمایندگی از مگاموتور و اکسل سایپا به عنوان رییس، آقایان علی پوررکنی و قربانعلی حائری به عنوان ناظرین و آقای حسین‌پور به عنوان دبیر حضور داشتند.
براساس تصمیمات این مجمع روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد.
تاریخچه شرکت
شرکت مهندسی روان فن‌آور در سال 1378 در شهرک صنعتی گلپایگان، زمانی که صنعت خودروسازی کشور خودکفایی در تولید قطعات را در برنامه کاری خود قرار داد، در زمینی به مساحت 14.000 مترمربع با چشم‌انداز «تبدیل شدن به برترین قطعه‌ساز کشور و سپس خاورمیانه» تاسیس گردید.
ماموریت شرکت در راستای جلب رضایت کامل مشتریان و رقابت در بازارهای داخلی و خارجی
1- خلق و حفظ شرکای موثر
۲- جذب و حفظ کارکنان ماهر و باانگیزه
3- هدایت شرکت براساس بهبود مستمر و رشد سودآوری مالی، افزایش ارزش برای سهامداران و پاداش‌های مالی برای کارکنان
۴- تامین خواسته‌های پنهان مشتری
5- حفظ سلامت و ایمنی پرسنل
۶- ارائه و اجرای راه‌های ابتکاری برای بهبود کیفیت زندگی جامعه محلی و ایجاد فرصت‌های شغلی
این شرکت در ابتدا با تولید سالانه 100.000 قطعه شاتون پراید کار خود را آغاز نموده و با توجه به اینکه یک سیستم کارا و پویا روز به روز به جلو حرکت می‌کند تولید خود را با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب افزایش داد و امروز با افتخار اعلام می‌نماید با تولید سالیانه 2.000.000 قطعه انواع شاتون (پراید، نیسان Z24، پژو XU7، OHV، OHVG) و مجموعه شاتون و پیستون OHV و OHVG می‌تواند خود را به عنوان برترین تولیدکننده شاتون در ایران معرفی نماید.
در سال ۱۳۸۹ شرکت مهندسی روان فن‌آور در راستای جلب رضایت مشتریان اقدام به تولید مجموعه شاتون و پیستون OHV با تولید ۳۰.۰۰۰ قطعه در ماه نمود که نمایندگان شرکت ساپکو از خطوط تولید شرکت بازدید به عمل آوردند و از روند تولید نیز اظهار رضایت
نمودند.
باور داریم موفقیت و ماندگاری شرکت مهندسی روان فن‌آور عشق به کار و تلاش است. با ایمان به این نکته که باید به همه جامعه داخلی کمک نماییم، اکنون با همتی بی‌مثال و کوشش شبانه‌روزی در آینده‌ای نزدیک خط تولید شاتون موتور پژو ۲۰۶ TU۵ را با تولید ماهانه ۶۰.۰۰۰ قطعه در ماه در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی می‌نمائیم و خود به عنوان تولیدکننده این شاتون در ایران مطرح خواهیم کرد و همچنین در حال حاضر برنامه‌ریزی جهت تولید شاتون موتور ملی EF۷ و طرح جدید و اصلاح شده موتور پژو XUM و مجموعه شاتون و پیستون EF۷ را در دستور کار قرار داده‌ایم.
یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت اخذ پروانه بهره‌برداری به میزان 960.000 قطعه انواع شاتون برای واحد جدید‌ التاسیس تولیدی در استان قم واقع در شهرک صنعتی محمودآباد می‌باشد که این امر با توجه به قابلیت‌های شرکت در زمینه تولید با کیفیت و به موقع در جهت افزایش ظرفیت تولید و به دست آوردن سهم بیشتری از بازار و همچنین استفاده از امکانات موجود، دسترسی آسان‌تر به دانش فنی، کاهش هزینه‌های لجستیک و از همه مهم‌تر استفاده از معافیت مالیاتی به همراه داشته است.
در راستای برآورده‌سازی الزامات کیفی شرکت‌های خودروساز داخلی، شرکت مهندسی روان فن‌آور برای دوره چهارم موفق به اخذ گواهینامه استانداردهای ISO۹۰۰۱:۲۰۰۸ و ISO/TS۱۶۹۴۹:۲۰۰۹ از شرکت MIC انگلستان گردید.
همچنین در دو برنامه مجزا موفق به دریافت گرید B از شرکت‌های مگاموتور و ساپکو شده است و در ارزیابی‌های گروه تعالی شرکت سایپا موفق به کسب امتیاز 275 و دریافت لوح بلورین به عنوان برترین قطعه‌ساز شرکت مگاموتور در سال 1388 گردید. در ضمن با توجه به عملکرد مدیریت و کلیه کارکنان، شرکت مهندسی روان‌ فن‌آور موفق به کسب رتبه A عملکرد مدیریت از شرکت مگاموتور در سال 1387 گردید.
همچنین میزان تولید، فروش این شرکت نشان‌دهنده میزان موفقیت شرکت در طی سال‌های متوالی می‌باشد.
از اهداف و اقدامات شرکت می توان
به چندین پروژه اشاره کرد
1- عنوان برتر قطعه ساز
۲- قرارداد شاتون خودرو تیبا
3- تولید شاتون از 30 هزار به 60 هزار
با کمک یک شرکت کره ای
4-ساخت دستگاه های ارتعاشات بزرگ
توضیحات تکمیلی در خصوص مطالب ارائه شده در خصوص وضعیت مالی شرکت:
1- سود پایدار: از اهداف اصلی شرکت هم در مقام تولیدکننده و هم در مقام سرمایه‌گذار دست یافتن به سود پایدار در مسیر رشد شرکت می‌باشد. دستیابی به این مهم در مواردی همچون کنترل هزینه‌های دستمزد، افزایش بهره‌وری، کنترل و انجام بهترین خرید از بهترین منابع با حفظ کیفیت موردنظر مشتریان.
۲- افزایش تیراژ تولیدات: یکی دیگر از اهرم‌های در اختیار شرکت، استفاده از توان فنی و طراحی ماشین‌آلات موردنیاز برای تولید هر نوع محصول جدیدی که نیاز مشتریان می‌باشد، نهفته می‌باشد که باعث افزایش بهره‌وری و ظرفیت‌سازی برای تولیدات جدید و انعقاد قرارداد شده است.
3- نسبت‌های مالی: اهم نسبت‌های مالی در سال 1389 نشان‌دهنده وضعیت مناسب از نظر نقدی، سرمایه‌گذاری، فعالیت، می‌باشد علیرغم ثابت بودن قیمت قطعات در صنعت خودرو و افزایش تورم.