این اعداد و ارقام حاکی از آن است که بازار با رسیدن به مقاومت ۲میلیون و ۳۰۰هزار‌واحدی اندکی رمق خود را از دست داده ‌است. انتظار می‌رود با توجه به جریان نقد بالایی که در بازار وجود داشته و آن را هدایت می‌کند، این بی‌رمقی در بازار نیز موقتی بوده و دوباره شاخص‌کل بورس بتواند اعداد بالاتری را به خود ببیند. بورس تهران روز گذشته را با نوسان‌های بالایی در شاخص‌کل همراه شد. نماگر اصلی بازار در ساعات ابتدایی، با افت ۹هزار‌واحدی مواجه‌شده و پس از آن رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد و تا ۲میلیون و ۳۲۶هزار واحد رسید‌در نهایت شاخص‌کل، با رشد ۲هزار و ۳۰۰واحدی به‌کار خود پایان داد. به‌نظر می‌رسد بازار پس از رسیدن به مقاومت‌‌‌‌‌‌‌‌های مهم، کمی اهسته‌‌‌‌‌‌‌‌تر و محتاطانه‌‌‌‌‌‌‌‌تر از قبل به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد. در نهایت بازار توانست دوباره با جریان نقدینگی بالایی که جذب کرده‌ است، عرضه‌ها را تا حدودی جمع کرده و همین امر سبب شد شاخص هم‌‌‌‌‌‌‌‌وزن با رشدی بیش از یک‌درصد به ۷۶۸هزار و ۴۸۷ برسد.

ارزش معاملات خرد طی روز دوشنبه، حدود ۹هزار و ۲۷۲میلیارد‌تومان بوده که نسبت به روزهای گذشته، با افت قابل‌توجهی همراه شده‌است؛ چراکه در هفته گذشته، ارزش معاملات خرد بازار بالای ۱۰هزار و ۵۰۰میلیارد‌تومان بوده ‌است. نزدیک‌شدن به مقاومت معرفی شده توسط کارشناسان بازار، موجب‌شده‌است تا بازار با بی‌‌‌‌‌‌‌‌رمقی همراه شده و در ساعات ابتدایی کمی عرضه‌ها بیشتر شود. میزان تغییر مالکیت نیز، حدود ۱۶۲میلیارد‌تومان بوده و این سرمایه توسط سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران حقیقی به بازار تزریق‌شده ‌است. این میزان از تغییر مالکیت نیز نسبت به هفته‌های گذشته بی‌‌‌‌‌‌‌‌سابقه بوده و کاهش قابل‌ملاحظه‌ای را به خود دیده است.

به ‌نظر می‌رسد با توجه به استقبال سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران حقیقی به بازار سهام و خرید سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران حقیقی خرد در منفی‌‌‌‌‌‌‌‌های بازار، همچنان جریان نقدینگی خوبی در بازار حضور داشته و این جریان نقد می‌تواند موجب شود تا هر اصلاحی در بازار به‌صورت موقتی بوده و دوباره شاخص‌کل بورس، به روند اصلی خود ادامه دهد، چراکه با توجه به رشد بازارهای موازی در زمستان سال‌گذشته، سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران اعتقاد دارند بورس نیز بتواند با رشد دلار و چشم‌‌‌‌‌‌‌‌انداز مثبت سودآوری در سال‌جاری، به بازدهی رقبای خود که سایر بازارها هستند، نزدیک شود و تاریخچه بورس تهران نشان می‌دهد که بازار سهام می‌تواند از سایر بازارهای دیگر نیز سبقت گرفته و بازدهی بالاتری را نصیب سهامداران کند.

نگاهی به آمار ورود پول به صنایع مختلف نشان می‌دهد که بازار سهام شاهد استقبال حقیقی‌‌‌‌‌‌‌‌ها از سهام ‌ریالی بوده و با توجه به تحولات بازارهای جهانی و بورس‌کالا سهام دلاری از کانون توجهات فعالان بازار خارج شده‌است. از طرفی انتظار افزایش نرخ در محصولات شرکت‌های ‌ریالی نظیر دارویی‌‌‌‌‌‌‌‌ها، غذایی‌‌‌‌‌‌‌‌ها و قندی‌‌‌‌‌‌‌‌ها بیش از سایر صنایع بوده و در نتیجه این ریسک و انتظار از رشد صنایع‌ریالی سبب‌ شده ‌است با وجود بازدهی بالای دلار، صنایع دلاری بازار سهام نسبت به سایر صنایع عقب بماند. علاوه بر این نسبت قیمت به سود بازار نزدیک به ۴۸/ ۱۰واحد بوده و قیمت به سود پیشرو آن نیز حدود ۶۴/ ۷واحد است که هر دو عدد بسیار بالاست؛ اما گزارش‌های فروردین که در حال انتشار است، قطعا گزارش‌های بسیار خوبی بوده وگزارش‌های مثبت سالانه نیز بر روند بازار تاثیرگذار خواهد بود. انتظار می‌رود دوباره طی چند روز آینده شاخص‌کل حتی در صورت اندکی استراحت به روند اصلی خود ادامه داده و اعداد بالایی را به خود ببیند. کارشناسان بازار نیز بر این عقیده هستند که بهار بازار سهام، بهار سبزی خواهد بود.