افت نماگرها: در جریان دادوستدهای هفته قبل بازار سهام، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۱۴/ ۲‌درصدی مواجه شد و در پایان هفته بر روی محدوده یک‌میلیون و ۵۲۴‌هزار واحد کار خود را به اتمام رساند. برای سومین هفته متوالی است که نماگر یادشده در مقیاس هفتگی بازدهی منفی به‌ثبت می‌رساند. البته شایان ذکر است که شیب این بازدهی منفی در معاملات هفته قبل به کمترین میزان خود رسید. اکنون درحالی‌که فقط یک روز معاملاتی دیگر از بهمن ماه باقی‌مانده، شاخص‌کل بورس تهران در بهمن ماه ۷۳/ ۹‌درصد افت کرده‌ که بدترین عملکرد این شاخص از دی ماه ۹۹ به بعد است. همچنین بازدهی این شاخص از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۲/ ۱۱‌درصد بوده‌است. نماگر هم‌‌‌‌‌‌‌وزن نیز در خلال معاملات هفته قبل با افت ۲۲/ ۲‌درصدی روبه‌‌‌‌‌‌‌رو شد تا برای چهارمین هفته متوالی این شاخص در مقیاس هفتگی بازدهی منفی ثبت کند.

آلارم‌‌‌‌‌‌‌های رکود در بازار: در معاملات هفته گذشته، جریان ادامه‌‌‌‌‌‌‌دار خروج پول حقیقی‌‌‌‌‌‌‌ها از بازار سهام همچنان تداوم یافت و سهامداران خرد همچنان نقدبودن را به سهامداری ترجیح دادند. در معاملات هفته گذشته، ۱۱۵۸‌میلیارد‌تومان دیگر از سوی حقیقی‌‌‌‌‌‌‌ها از بازار خارج شد. البته این میزان خروج پول کمترین مقدار خروج پول در چهار هفته اخیر بوده‌است. ارزش معاملات خرد بازار سهام که شامل سهام و حق‌تقدم می‌شود، در همه روزهای معاملاتی هفته قبل در کانال ۲‌هزار‌میلیارد‌تومان قرار داشت و این متغیر نیز سیگنال‌های رکود را در بازار مخابره می‌کند. این مقدار نیز کمترین سطح میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد بورس پس از ۶ هفته متوالی بود.

زمان آغاز رشد بازار سهام: در روزهای اخیر به دلیل افزایش افسارگسیخته نرخ اسکناس آمریکایی مجددا در بازارها یک روند صعودی آغاز شده‌است. دلار بعد از عقب‌‌‌‌‌‌‌نشینی تا مرز ۴۰‌هزار‌تومان بار دیگر سقف‌‌‌‌‌‌‌شکنی کرده و تا نزدیکی‌‌‌‌‌‌‌های کانال ۴۸‌هزار‌تومان پیشروی کرده‌است. بازارهایی مانند طلا و سکه و خودرو نیز به تبعیت از قیمت دلار بازار آزاد، شاهد ارتفاعات بالاتر هستند. معاملات سهام همچنان برخلاف روند بازارهای موازی حرکت می‌کند. به‌نظر می‌رسد که با یک تاخیر زمانی، سهامداران در محاسبات خود به دلار فردوسی وزن بیش‌‌‌‌‌‌‌تری خواهند داد و به عقیده برخی از کارشناسان دلار نیما نیز بخشی از شکاف خود با دلار بازار آزاد را جبران خواهد کرد و این موضوع خود را در صورت‌های مالی شرکت‌ها نشان خواهد داد.

نگرانی بودجه‌‌‌‌‌‌‌ای بازار: لایحه بودجه‌ همواره از مسائلی بوده که به‌صورت سالانه بازار را با شوک مواجه کرده‌است. در سال‌جاری نیز همزمان با انتشار لایحه بودجه، بورس تهران به این موضوع واکنش نشان داد و برخی از بندهای آن سودآوری برخی صنایع بورسی را هدف قرار داده بود.