گروه بورس: در روزهای اخیر نمادهای «سپاها»، «تمحرکه»، «فرآور»، «شخارک» «نمرینو»، «کهرام»، «غبهنوش» و «غمارگ» گزارش‌های عملکرد ۳ ماهه خود را ارائه داده‌اند، نمادهای «سخوز» و«فرآور» نیز اقدام به شفاف‌سازی کردند. همچنین نمادهای «شتران» و «شپنا» نیز به ارائه دلایل درخصوص عدم ارائه به موقع اطلاعات پرداختند. در این میان صدور مجوز افزایش سرمایه دو نماد «سشرق» و «کگل» نیز روی سامانه «کدال» قرار گرفت.

دلایل تعدیل منفی «سپاها»

سیمان سپاهان سود هر سهم سال مالی منتهی به شهریور ۹۵ را با تعدیل منفی ۸۷درصدی به‌طور خالص مبلغ ۱۶ریال اعلام کرده است. بر اساس گزارش ۶ ماهه شرکت مزبور، در نیمه نخست سال مالی ۱۳۴ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته شده است. «سپاها» دلیل عمده این زیان را فصلی بودن فروش سیمان و کاهش فروش در فصل سرما عنوان کرده که البته شرکت پیش‌بینی کرده است در ۶ ماه دوم سال مالی، مقدار فروش جبران شود. همچنین شرکت اعلام کرد که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت که بخش عمده‌ای از سود شرکت را تشکیل می‌دهد در ۶ ماه دوم سال مالی محقق‌ می‌شود.

افزایش زیان در «تمحرکه»

شرکت ماشین‌سازی نیرو محرکه پیش بینی زیان هر سهم سال مالی ۹۵ را با سرمایه ۳۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با ۲ ریال افزایش در زیان، مبلغ ۱۱۰ ریال اعلام کرده که در دوره ۳ ماهه نخست سال جاری ۱۰۴ریال از زیان مزبور را محقق کرده است.

دلیل عدم ارائه به موقع اطلاعات «شتران»

مدیرمالی شرکت پالایش نفت تهران درخصوص عدم ارائه به موقع گزارش‌های مالی۳ ماهه نخست سال ۹۵عنوان کرد:با توجه به عدم ارسال نرخ‌های نفت خام و فرآورده‌های اصلی در سه ماه ابتدای سال ۹۵ از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در حال حاضر ارائه گزارش عملکرد ۳ماهه میسر نبوده و مفروضات مربوط به اولین پیش‌بینی درآمد سال ۹۵، کماکان به قوت خود باقی است.

صدور مجوز افزایش سرمایه «سشرق»

مجوز افزایش سرمایه شرکت سیمان شرق از سوی سازمان بورس صادر شد، بر این اساس قرار است سرمایه «سشرق» از مبلغ یک هزار و ۳۲۶ میلیارد و ۷۸۰میلیون ریال با ۱۰۰درصد افزایش به مبلغ ۲هزار و ۶۵۳میلیارد و ۵۶۰میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت، افزایش یابد.

شفاف‌سازی «فرآور»

فرآوری مواد معدنی ایران اقدام به شفاف‌سازی درخصوص دلایل تعدیل مثبت پیش‌بینی اخیر خود کرد؛ «فرآور» در آخرین اطلاعیه ارسالی خود به سایت کدال، زیان پیش‌بینی شده برای هر سهم را از مبلغ ۳۵۶ریال به ۱۹ ریال کاهش داد که مهم‌ترین دلیل این تعدیل مثبت را افزایش در مبلغ فروش عنوان کرده است، بر این اساس مبلغ فروش شرکت در پیش‌بینی جدید نسبت به اولین پیش‌بینی به میزان ۷۰میلیارد و ۸۷۹ میلیون ریال معادل ۱۴درصد افزایش نشان می‌دهد که این رشد ناشی از افزایش ۱۴درصدی نرخ فروش محصولات است.

کاهش در پیش بینی سود «شخارک»

پتروشیمی خارک پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۹۵ را بر اساس عملکرد سه ماهه با ۷درصد تعدیل منفی نسبت به گزارش قبل، به‌طور خالص مبلغ یک هزار و ۸۰۱ ریال درنظر گرفته که در ۳ ماه نخست سال موفق به پوشش ۳۵۳ریالی معادل ۲۰درصدی از این رقم شده است.

پوشش 15درصدی «نمرینو»

کارخانجات ایران مرینوس در ۳ ماه نخست سال جاری ۱۴ریال معادل ۱۵درصد از سود ۹۵ریالی پیش‌بینی شده برای سال مالی ۹۵ را پوشش داد.

کاهش زیان «کهرام»

گرانیت بهسرام زیان پیش‌بینی شده برای هر سهم سال ۹۵ را با ۸۰درصد کاهش، مبلغ ۱۵۸ریال اعلام کرد که در ۳ماه نخست سال، ۹۶ریال معادل ۶۱ درصد از این زیان را محقق کرد.

«شپنا» و پیگیری برای تهیه گزارش

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان درخصوص عدم ارائه پیش‌بینی۳ماهه سال ۹۵عنوان کرد:این شرکت به‌طور مستمر پیگیر دریافت اطلاعات مالی از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای نهایی‌سازی گزارش پیش‌بینی سال ۹۵ بر اساس عملکرد فصل بهار است، بنابراین به محض دریافت اطلاعات، گزارش مزبور تهیه و ارسال می‌شود و بدیهی است تا زمان دریافت اطلاعات، پیش‌بینی عملکرد قبلی معتبر خواهد بود.

صدور مجوز افزایش سرمایه «کگل»

مجوز افزایش سرمایه ۲۵درصد شرکت گل‌گهر صادر شد، بر این اساس قرار است سرمایه «کگل» از ۲۴هزار میلیارد ریال به رقم ۳۰هزار میلیارد ریال افزایش یابد. بخشی از افزایش سرمایه مزبور از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و بخشی دیگر از محل سود انباشته انجام می‌شود، همچنین شرکت عنوان کرده که این رقم برای اجرای طرح توسعه واحدهای تولید کنسانتره شماره ۶،۵ و ۷(تامین مخارج سرمایه‌ای باقی‌مانده و تامین سرمایه در گردش) و همچنین تامین مخارج سرمایه‌ای نوار انتقال گندله و اصلاح ساختار مالی شرکت صرف خواهد شد.

اعلام دلیل تعدیل «غبهنوش»

شرکت بهنوش ایران درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان ۹۵ به‌طور خالص مبلغ ۳۴۲ریال اعلام کرده که در دوره سه ماهه نخست سال جاری با اختصاص ۷۸ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۳ درصد از پیش‌بینی مزبور را پوشش داد. همچنین بر اساس این گزارش «غبهنوش» دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال ۹۵ (حسابرسی نشده) را نسبت به اطلاعیه قبلی درخصوص تغییر شرایط اقتصادی و جایگاه محصولات تولیدی این شرکت در سبد مصرف خانواده‌ها عنوان کرده است.