مدیر‌عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از راه‌اندازی ۳ طرح صنایع معدنی در این مجتمع تا پایان سال ۹۵ خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمود نوریان با بیان این مطلب گفت: شرکت چادرملو با هدف افزایش تولید، ایجاد ارزش افزوده در محصولات و توسعه منطقه، طرح‌های «احداث کارخانه احیای مستقیم و فولاد چادرملو»، «احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی» و «احداث کارخانه فولاد و نورد ابرکوه» را با مجموع سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال به اجرا در‌آورده است.

وی افزود: در طرح احداث کارخانه احیای مستقیم و فولاد چادرملو، سالانه یک میلیون تن برای واحد «فولاد سازی» و یک‌میلیون و ۵۵۰ هزار تن برای واحد «احیا» ظرفیت پیش‌بینی شده است که به ترتیب در سال ۹۳ و ۹۴ راه‌اندازی می شوند.

مدیر‌عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه طرح احداث نیروگاه گازی در ۳ فاز اجرایی شده، تصریح کرد: فاز نخست طرح (واحد گازی اول)، در تیر و فاز دوم آن (واحد گازی دوم)، در شهریور امسال راه‌اندازی و در شبکه سراسری قرار گرفت، فاز سوم (واحد بخار) نیز در نیمه اول سال آینده تکمیل خواهد شد. وی ادامه داد: طرح تولید فولاد و نورد ابرکوه نیز با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن محصولات نورد و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام به ترتیب تا پایان سال ۹۳ و ۹۵ به بهره‌برداری خواهند رسید. نوریان با اشاره به طرح های آتی شرکت چادرملو خاطرنشان کرد: «احداث کارخانه ۵/۲ میلیون تنی گندله‌سازی»، «افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی اردکان از ۴/۳ میلیون تن به ۴ میلیون تن» و «احداث ۲ واحد نورد با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن» از طرح‌های جدید این شرکت است که طی سال های ۹۵ و ۹۶ راه‌اندازی خواهند شد.