با خداحافظی شاپور محمدی از بورس انرژی اعضای هیات مدیره این بورس برای تعیین مدیرعامل جدید تشکیل جلسه داد، ولی در جلسه دیروز، اعضا برای انتخاب نهایی مدیر عامل به نتیجه نرسیدند و انتخاب مدیرعامل بورس انرژی به جلسه بعدی موکول شد. به گزارش «ایسنا» از زمانی که شاپور محمدی اولین مدیر عامل بورس انرژی با حکم علی طیب نیا وزیر اقتصاد از چهارمین بورس کشور خداحافظی کرد و معاون اقتصادی وزیر اقتصاد شد، رایزنی‌های لازم برای انتخاب مدیرعامل جدید بورس انرژی صورت گرفت به طوری که هیات مدیره بورس انرژی بررسی‌های خود را برای انتخاب گزینه اصلح تصدی کرسی مدیر عاملی از هفته گذشته آغاز کرد و دیروز برای انتخاب نهایی مدیرعامل جدید تشکیل جلسه داد.

در حالی گمانه‌زنی‌ها از انتخاب چهار گزینه برای مدیر عاملی بورس انرژی حکایت داشت که اعضای هیات مدیره بورس انرژی از ساعات ابتدایی دیروز گرد هم آمده و بررسی‌های لازم را برای انتخاب مدیرعامل جدید انجام دادند، ولی با پایان جلسه، اعضای هیات مدیره برای انتخاب مدیر عامل به نتیجه نرسیده و انتخاب مدیر عامل را به جلسه بعدی موکول کردند.

بررسی‌های «ایسنا» نشان می‌دهد که جلسه دیروز هیات مدیره به این دلیل به نتیجه نرسید که باید گزینه‌های پیشنهادی تایید صلاحیت‌های فنی، عمومی و حرفه‌ای را جهت تکیه زدن بر کرسی مدیر عاملی بورس انرژی اخذ کنند تا اعضای هیات مدیره بتوانند بر اساس این تاییدیه‌ها، مدیر عامل جدید را انتخاب کنند. بر این اساس و در حالی گزینه‌های پیشنهادی باید تمام تاییدیه‌های لازم و نهایی را از نهادهای ذی‌ربط اخذ کنند که تا تاییدیه‌های مورد نظر کامل نشود اعضای هیات‌مدیره نمی‌توانند مدیرعامل جدید را انتخاب کنند.به این ترتیب اسامی گزینه یا گزینه‌های پیشنهادی برای اخذ تاییدیه به سازمان بورس و دیگر نهادهای ذی‌ربط ارائه شده است تا صلاحیت این افراد تایید شود. همچنین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که در جلسه دیروز هیات مدیره حتی اسامی پیشنهادی هم مطرح نشد و اعضا از الگوهایی صحبت کردند که مدیر عامل جدید ملزم به رعایت آن است که با توجه به مباحث مطرح شده و اخذ تاییدیه‌های لازم از نهادهای مربوط، به نظر می‌رسد اعضای هیات مدیره بتوانند در هفته آینده مدیرعامل جدید بورس انرژی را انتخاب کنند.