در هفته گذشته (دهم لغایت چهاردهم شهریور ماه) در بورس فلزات تهران جمعا ۱۴۳هزار و ۵۱۰ تن انواع فولاد، مس و آلومینیوم به ارزش یک تریلیون و ۱۶۰‌میلیارد و ۷۹۱‌میلیون و ۲۵۰‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌سانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، این گزارش حاکی است، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۱۱۲‌درصد و از نظر ارزش ۹۶‌درصد افزایش را نشان می‌دهد. در هفته مورد بررسی ۱۳۹‌هزار و ۵۴۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۹۳۴‌میلیارد و۳۴۲‌میلیون و۹۹۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۳/۹۷ و ۴۹/۸۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین ۲هزار و ۶۰۰ تن از انواع محصولات مسی به ارزش ۱۸۵‌میلیارد و ۸۴۰‌میلیون و ۸۰۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۱/۱ و ۰۱/۱۶‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. درگروه محصولات آلومینیومی نیز یک‌هزار و ۳۷۰ تن انواع محصولات آلومینیوم، به ارزش ۴۰میلیارد و ۶۰۷میلیون و ۴۶۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۶/۰ و ۵۰/۳‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۱۳۳‌هزار و ۴۲۰ تن به ارزش ۸۹۴‌میلیارد و۸۷۲‌میلیون و ۲۷۰‌هزار ریال به صورت سلف و۱۰هزار و۹۰ تن به ارزش ۲۶۵‌میلیارد و۹۱۸‌میلیون و۹۸۰‌هزار ریال به صورت نقدی داد وستد شد.

این گزارش می‌افزاید، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۷۷‌هزار و ۵۶۰تن عرضه و در مقابل ۳۰۳‌هزار و ۴۰۰ تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.