گروه بنگاه ها - زهرا مسافر: مدیر عامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با بیان اینکه همزمان با تاسیس میدکو، این شرکت نیز با هدف فعالیت در زمینه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی تاسیس شده است، گفت: در حال حاضراین شرکت ۴ پروژه اصلی در شهرستان زرند (۷۵ کیلومتری شمال کرمان) در دست اجرا دارد. حمید قانونی با اشاره به طرح کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال گفت: کارهای اجرایی طرح به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.به گفته وی، طرح کنسانتره سنگ‌آهن از جمله طرح‌های این شرکت است که به عنوان طرح نمونه و برتر سال ۹۰ در روز صنعت و معدن معرفی شد.مدیر عامل این شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: عملیات اجرایی طرح کنسانتره سنگ‌آهن از ۱۵ دی ماه سال ۸۸ آغاز شد و در ۲۶ فروردین ماه سال جاری به صورت آزمایشی به مرحله تولید رسید.

وی همچنین به طرح کنسانتره ۲ میلیون تنی دیگر اشاره کرد و گفت: هم اکنون کارهای اجرایی آن آغاز شده که با بهره برداری این طرح طی دو سال آینده مجموع تولید کنسانتره شرکت به ۴ میلیون تن خواهد رسید. قانونی خط تولید گندله با ظرفیت ۵/۲ میلیون تن در سال را دومین طرح در دست اجرای شرکت فولاد زرند ایرانیان برشمرد. مدیر عامل شرکت فولاد زرند ایرانیان به پروژه کک سازی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال به عنوان یکی از طرح‌های شرکت اشاره و تصریح کرد: این خط در مجاورت شهرستان زرند قرار گرفته و هم اکنون از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. به گفته وی، طرح مذکور شامل ۲ باتری کک سازی ۴۰۰ هزارتنی بوده که از جمله طرح های برتر استان کرمان در روز صنعت و معدن معرفی شده‌است. قانونی احداث خط تولید شمش فولاد به روش کوره بلند با ظرفیت ۷/۱ میلیون تن را چهارمین طرح در دست اجرای این شرکت برشمرد.وی درخصوص زمان بهره برداری خط تولید شمش فولاد زرند ایرانیان، گفت: مدت ساخت پروژه ۳۶ ماه پیش‌بینی شده که در مجموع با راه‌اندازی و بهره‌برداری حدود ۴۰ ماه طول خواهد کشید.

وی میزان مصرف فولاد در کشور را ۲۲ میلیون تن برشمرد و تصریح کرد: از این میزان حدود ۱۳ میلیون تن در داخل کشور تولید می‌شود و مابقی از محل واردات تامین می‌شود.وی همچنین از احداث یک واحد تولید کنسانتره زغال‌سنگ در پابدانا (واقع در مجاورت معادن زغال سنگ کرمان ) خبر داد و افزود: ورودی این واحد ۹۵۰ هزار تن زغال‌سنگ خام و محصول نهایی آن ۵۵۰ هزارتن کنسانتره زغال سنگ است که هم اکنون عملیات نصب آن به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا اول مهرماه امسال به طور رسمی راه‌اندازی شود.

مدیر عامل شرکت فولاد زرند ایرانیان میزان سرمایه‌گذاری برای طرح‌های در دست اجرای این شرکت را در مجموع در حدود یک هزار و۸۰۰میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: برای طرح‌های گندله سازی و فولادسازی سرمایه مورد نیاز از طریق فاینانس به میزان ۵۱۳ میلیون یورو (فولادسازی) و ۹۶ میلیون یورو (گندله‌سازی) تامین خواهد شد.

قانونی تاکید کرد با بهره‌برداری از واحدهای تولید کنسانتره سنگ‌آهن زرند ۲ میلیون تن به ظرفیت کنسانتره کشور افزوده خواهد شد.