رشد 2/4 درصدی تولید فولاد خام جهان
منیژه حیاتی - طبق اعلام موسسه آهن و فولاد طی ماه آگوست تولید فولاد خام 66 کشور جهان بالغ بر 113 میلیون متریک تن بود که این رقم 2/4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

طی ۸ ماه ابتدای سال ۲۰۱۰ میزان تولید فولاد خام ۶۶ کشور تولیدکننده فولاد در دنیا ۹۳۱ میلیون و ۹۸۴ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹/۲۱ درصد رشد داشت.
طی این مدت چین همچنان با تولید بیش از 425 میلیون تن صدرنشین تولیدکنندگان فولاد دنیا باقی ماند و ژاپن نیز با تولید 72 میلیون و 700 هزار تن فولاد طی 8 ماه بر جایگاه دوم تکیه زد.طی 8 ماه ابتدای سال 2010 اما آمریکا با تولید 54 میلیون و 523 هزار تن از روسیه پیشی گرفت و سومین تولیدکننده فولاد دنیا شد.
طبق اعلام این موسسه، آمارها نشان می‌دهد که تولید کل فولاد دنیا در آگوست ۲۰۱۰ در حد تولید سال ۲۰۰۸ میلادی - پیش از اینکه اثرات بحران‌های اقتصادی احساس شود- قرار دارد، اما در هر صورت آمارهای تفکیکی نشان می‌دهد در حالی‌که چین، ترکیه و ایران در ماه آگوست در مقایسه با آگوست ۲۰۰۸ در تولید فولاد رشد داشته‌اند اما آمریکا، آلمان، ایتالیا، برزیل و ژاپن هنوز به سطح تولید خود در زمان پیش از بروز بحران‌های اقتصادی نرسیده‌اند.
براساس این گزارش، تولید فولاد در چین در ماه آگوست 6/51 میلیون متریک تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1/1 درصد کاهش داشته است.
طبق اعلام این موسسه در آسیا، تولید ژاپن ۹/۸ میلیون متریک تن بوده که در مقایسه با سال قبل ۱/۷ درصد پایین‌تر بوده و در کره‌جنوبی نیز تولید در ماه گذشته ۴/۶ میلیون متریک تن بوده که ۴/۶ درصد از ماه آگوست سال قبل بیشتر بوده است.
در منطقه اروپا نیز، تولید فولاد خام آلمان برای ماه آگوست 2010، 5/3 میلیون متریک تن بوده که بیشتر از 17 درصد در مقایسه با آگوست سال قبل رشد داشته است.
تولید اسپانیا در این قاره ۱/۱ میلیون متریک تن بوده که ۲/۰ درصد در مقایسه با آگوست سال قبل رشد داشته است.
ایتالیا 1/1 میلیون متریک تن تولید داشته که 4/45 درصد بیشتر از آگوست 2009 بوده است.ترکیه 5/2 میلیون متریک تن تولید فولاد خام داشته که با رشد3/11 درصدی مواجه بوده است.
آمریکا نیز ۹/۶ میلیون متریک تن تولید داشته که ۷/۲۳ درصد بیشتر از سال قبل بوده است. برزیل نیز در این مدت ۹/۲ میلیون تن تولید فولاد داشته که ۸/۷ درصد افزایش تولید داشته است.