گروه بورس کالا- سردار خالدی: از کل عرضه ۴۴ هزار تنی جو دامی تضمینی تنها ۱۰۰ تن جو دامی بخش خصوصی استان گرگان با قیمت هر کیلو ۲۷۲ تومان فروخته شد. به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، مبادلات عرضه جو دامی تضمینی سازمان تعاون روستایی در حالی پیگیری شد که این سازمان عرضه جو دامی سایر استان‌ها را نیز وارد رینگ مبادلاتی کرد. با وجود اینکه روز گذشته عرضه استان‌هایی همچون

چهار محال و بختیاری، فارس، گرگان، قم، ایلام، خوزستان، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، لرستان، قزوین، خراسان‌جنوبی و تهران به لیست عرضه‌های سازمان تعاون روستایی اضافه شده بود، اما از مجموع ۴۳ هزار و ۴۴۸ تن جو دامی تضمینی عرضه شده با نرخ هر کیلو ۳۲۰ تومان، به دلیل نرسیدن توافق دو طرف معامله در پایان معامله‌ای صورت نگرفت.

نرخ ۳۲۰ تومانی جو دامی تضمینی فروشنده در حالی همچون روزهای قبل ثابت بود که بالاترین نرخ تقاضا به ازای هر کیلو جو با قیمت‌های متفاوتی از ۲۷۵ تا ۲۹۸ تومان در حال تغییر بود.

به عقیده فعالان بازار، با حذف تعرفه‌ها انتظار بر این بود که قیمت جو دامی با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شود، در حالی که نرخ این محصول در هفته‌های گذشته بدون نوسان با همان نرخ ۳۲۰ تومان به فروش می‌رسد.

براساس این گزارش، نرخ پایه بالای فروشنده و قیمت پایین متقاضی سبب شده اختلاف قیمت دو طرف معامله برای هر کیلو از این محصول به بالای ۲۰ تومان برسد. همچنین علاوه بر عرضه جو دامی تضمینی سازمان تعاون روستایی، بخش خصوصی نیز ۳۸۰ تن جو دامی استان گرگان را با پایین‌ترین نرخ عرضه ۲۷۲ تومان وارد رینگ کرد که ۱۰۰ تن آن از سوی مشتری با همان قیمت به ارزش ۲۷ میلیون و ۲۰۰ تومان به فروش رسید.