ده کارگزار دیگر طی هفته آینده به بورس کالا می‌آیند

آزاده حسینی

با جمع‌آوری اطلاعات متقاضیان کارگزاری از سوی معاونت نظارت بر نهادهای مالی، اسامی کارگزاران جدید در هفته آینده اعلام خواهد شد. سید علی حسینی، عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: اسامی ده کارگزار دیگر

بورس کالا که مدارک آنها در سازمان بورس برای بررسی صلاحیتشان تحت بررسی بود، در هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی اظهار داشت: با جمع‌آوری اطلاعات کامل متقاضیان و جمع‌بندی آنها از سوی معاونت نظارت بر نهاد مالی، اسامی متقاضیانی که حائز امتیازات کامل بودند، اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اطلاعات لازم جمع‌آوری شده کارگزاران بر اساس آنها اولویت‌بندی شده‌اند.

اسامی کارگزاران فعال در بورس اوراق بهادار که متقاضی داشتن کارگزاری در بورس کالا بودند، در اواخر سال گذشته اعلام شد که طبق اظهارات علی صالح‌آبادی، رییس سازمان بورس قرار بود اسامی ده کارگزار جدید هم تا پایان سال ۸۶ اعلام شود که به دلیل به طول انجامیدن فرآیند تایید صلاحیت، اعلام اسامی کارگزاران جدید به سال ۸۷ موکول شده است.

در ضمن طبق اظهارات صالح‌آبادی با راه‌اندازی بورس نفت، کارگزاران نفتی هم به بورس کالا می‌پیوندند که هنوز جزئیات بیشتر آن از سوی وی اعلام نشده است.

شروع مبادلات آتی در انتظار تصمیم هیات‌مدیره بورس کالا عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از ابلاغ دستورالعمل مبادلات آتی به بورس کالا در اسفند ماه گذشته خبر داد و گفت: دستورالعمل انجام مبادلات آتی از سوی هیات‌مدیره سازمان بورس تصویب شده و برای اجرا به بورس کالا ابلاغ شده است که برای بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در مورد جزئیات آن در انتظار تصمیم هیات‌مدیره بورس کالا است.

سید علی حسینی اظهار داشت: مواردی نظیر کالایی که باید به صورت آتی مورد مبادله قرار بگیرد و زمان مبادلات و غیره باید از سوی هیات‌مدیره بورس کالا مورد بررسی قرار گرفته و در مورد آن تصمیم‌گیری شود که امیدواریم با بررسی نهایی مبادلات آتی نیز به زودی در بورس کالا اجرایی شود.