ایران سینا - در بازار قراضه ترکیه، قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد. بازرگانان قراضه اروپا در تلاش هستند در آخرین هفته کاری امسال قیمت قراضه را در بحبوحه کمبود عرضه این محصول، تا آنجا که ممکن است هر چه بیشتر افزایش دهند و انتظار هم دارند که در ماه ژانویه بازهم قیمت‌ها افزایش یابد. به گفته بازرگانان، قیمت (S&F) قراضه خرد شده انگلستان به ترکیه در این هفته بین ۴۱۰ تا ۴۱۵ دلار در هر تن بوده است (در حالی که هفته گذشته ۳۷۵ تا ۳۸۰ دلار در هر تن معامله شد) این هفته قیمت قراضه HMS ۱&۲ ۸۰:۲۰ به همان مقصد (یعنی ترکیه) ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار در هر تن (C&F) بود.

همچنین بازرگانان اطلاع می‌دهند که برخی قراردادها با قیمت‌های جدید منعقد شده است. قیمت قراضه A۳ بنادر روسیه (دریای سیاه و دریای آزوف) نیر با میانگین ۳۵ تا ۴۰ دلار در هر تن بالا رفته است. در این هفته قیمت قراردادهای جدید بین ۴۰۵ دلار تا ۴۱۰ دلار در هر تن سی‌انداف ترکیه اعلام شد. گرچه تاکنون هنوز معامله‌ای انجام نگرفته است و بازرگانان غیر محتمل نمی‌داند که قیمت‌ها به ۴۱۰ و ۴۱۵ دلار در هر تن (C&F) برسد.

پیش‌بینی افزایش قیمت محصولات فروآلیاژی ترکیه

بازار ترکیه منتظر پیشنهاد افزایش قیمت محصولات فروآلیاژی از طرف تولیدکنندگان خاوردور است. بنابراین در حالی که محصول سیلیس منگنز (SiMn) اوکراین (۱۷درصد سیلیسیم و ۶۵درصد منگنز) به قیمت ۱۵۷۰ تا ۱۵۹۰ دلار در هر تن سی‌اند‌اف عرضه می‌شد، اینک قراردادها به قیمت ۱۶۳۰ تا ۱۶۵۰ دلار در هر تن سی‌انداف منعقد می‌شوند.

هم‌اکنون اکثر فولادسازان، قراردادهای فروش را در فصل اول سال ۲۰۰۸ به امضا می‌رسانند که براساس گزارش‌های رسیده قیمت فروآلیاژهای منگنز در اوایل سال ۲۰۰۸ رشد خواهد کرد (یعنی هم قیمت فروآلیاژهای اوکراین و هم فروآلیاژهای خاور دور). هم‌اکنون نیز بازرگانان انتظار افزایش قیمت تا حدود ۱۷۰۰ دلار در هر تن سی‌انداف را دارند.