رکورد تولید در شرکت فولاد آذربایجان شکسته شد

ایرنا- مدیرعامل شرکت فولاد آذربایجان گفت: آذر ماه سال جاری رکورد فعالیت این شرکت با تولید ۵۷هزار و ۹تن فولاد شکسته شد. «فتح‌ا... طیبی» افزود: آخرین رکورد ثبت شده این شرکت مربوط به مرداد ماه ۸۳ بود که میزان تولید به ۵۶هزار و ۴۳۰ تن رسید.

وی در ادامه افزود: تا پایان آذر ماه امسال میزان تولید شرکت فولاد آذربایجان ۴۴۵هزار و ۱۴۵ تن ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/۸‌درصد رشد داشت و ۹/۲درصد نیزجلوتر از برنامه پیش بینی شده برای سال ۸۶ بوده است. وی ظرفیت اسمی این شرکت را ۵۵۰هزار تن انواع محصولات کیفی فولادی شامل مقاطع سبک فولادی و میلگردهای ساختمانی و صنعتی از سایز ۱۰ تا ۳۲ در سال عنوان کرد. طیبی سپس ایجاد امنیت شغلی و انگیزه برای کارکنان را از دیگر مزایای ورود شرکت به بورس عنوان کرد.

این مقام مسوول در پایان در مورد طرح توسعه شرکت فولاد آذربایجان گفت: نقشه‌های مهندسی ساخت با توجه به وضعیت ژئوتکنیکی منطقه تمام شده و تاکنون این طرح ۱۰/۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گفتنی است: یک کارخانه فولادسازی با ظرفیت اسمی ۸۰۰هزار تن در سال در جوار شرکت فولاد آذربایجان، در نزدیکی شهر میانه در استان آذربایجان شرقی در حال ساخت است.

کارفرمای این طرح، شرکت ملی فولاد ایران و پیمانکار اصلی این طرح نیز قرارگاه خاتم‌الانبیا است.