برگه سهام متعلق به سهامداران شرکت بورس کالا توزیع می‌شود

گروه بورس کالا- زهرا مسافر: برگه سهام سهامداران شرکت بورس کالا تهیه شده و در مرحله امضای نهایی قرار دارد و تا پایان دی ماه توزیع خواهد شد.

پیش از این پذیره‌نویسی ۳۲میلیارد ریال سهم شرکت سهامی عام بورس کالای ایران از بیست و هشتم بهمن‌ماه سال ۸۵ در کلیه شعب بانک ملت آغاز شده بود. این تعداد سهام بین حداکثر سه هزار نفر قابل تقسیم است و حداقل سهامی که متقاضیان می‌توانستند خریداری کنند، یک‌هزار سهم و به ارزش یک‌صد هزار تومان، حداکثر سهام ده هزار سهم به ارزش یک میلیون تومان بود.

براساس اعلام شرکت بورس کالا، با استقبال مردم از سهام شرکت بورس کالای ایران، کار پذیره‌نویسی کل سهام این شرکت در روز دوم ثبت‌نام پایان یافت، به طوری که در روز اول بیش از ۹۰درصد سهام عرضه شده به مردم به فروش رسیده بود.

براساس این اعلام، حدود ۳۲درصد از سهام این شرکت از روز شنبه ۲۸بهمن‌ماه سال ۸۵ به قیمت هر سهم ۱۰۰تومان برای پذیره‌نویسی عموم از طریق شعب Online بانک ملت در سراسر کشور عرضه شده بود.

سرمایه شرکت بورس کالای ایران ۱۰میلیارد تومان منقسم به ۱۰۰میلیون سهم ۱۰۰تومانی با نام عادی است که ۶میلیارد و ۸۰۵میلیون و ۴هزار و ۵۰۰تومان آن توسط موسسان پرداخت شده است و باقی سرمایه به میزان ۳میلیارد و ۱۹۴میلیون و ۹۹۵هزار و ۵۰۰تومان از طریق پذیره‌نویسی تامین شد.

براساس مصوبه هیات اجرایی تاسیس شرکت بورس کالا، حداقل تعداد سهام قابل پذیره نویسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی ۱۰۰۰ سهم و حداکثر ۱۰هزار سهم بود که می‌بایست تماما به صورت نقدی هنگام پذیره‌نویسی پرداخت می‌شد.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در این خصوص گفت: برگ سهام خریداران سهام این شرکت هم‌اکنون در مرحله امضای نهایی قرار دارد و تا پایان دی‌ماه سال‌جاری توزیع خواهد شد.

علی‌اکبر هاشمیان در خصوص میزان سهم متعلق به سهامداران شرکت بورس کالای ایران افزود: هم‌اکنون تنها ۲ماه از فعالیت این شرکت سپری شده است، لذا سود شرکت هنوز مشخص نیست.

وی گفت: سود سهامداران براساس عملکرد ۶ماهه شرکت بورس کالای ایران بررسی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در خصوص زمان برگزاری اولین مجمع عمومی سهامداران این شرکت خاطرنشان کرد: اولین مجمع تیرماه سال ۸۷ برگزار خواهد شد.