فولادسازان به مدیریت مالی بیش از پیش توجه کنند

ایلنا- رییس هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان فولاد گفت: فولادسازان داخلی به منظور افزایش رقابت‌پذیری با تولید‌کنندگان خارجی باید به مدیریت منابع مالی و رشد بهره‌وری بیش از پیش اهمیت دهند. محمد رجایی ‌افزود: فولاد‌سازان داخلی در حال حاضر سود به نسبت مناسبی کسب می‌کنند و بخشی از محصولات نیز به خارج از کشور صادر می‌شود. وی که به مناسبت برگزاری دومین همایش «فولاد و معدن» سخن می‌گفت، ضمن بیان اینکه با وجود موفقیت‌های قابل توجه فولاد‌سازان داخلی هنوز با فولاد‌سازان بزرگ جهانی فاصله داریم، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فولاد‌سازان داخلی، مدیریت مالی و رشد بهره‌وری واحد‌ها است.

رجایی ادامه داد: فولاد‌سازان داخلی باید استفاده از دانش فنی روز این صنعت، آموزش پرسنل و برنامه‌ریزی استراتژیک و بلند‌مدت برای کاهش هزینه‌های تولید را بیش از پیش مدنظر قرار دهند.

وی معتقد است: شرکت‌های فولاد‌ساز باید از منابع مالی خود به نحو احسن استفاده کنند، به عنوان مثال از تقسیم سود بالا در مجامع شرکت‌ها جلوگیری و سود به دست آمده صرف توسعه‌ شرکت و رشد بهره‌وری آن شود.

رجایی با بیان اینکه از مهم‌ترین موضوعات مربوط به صنعت فولاد مدیریت هزینه‌ها در آن است، تصریح کرد: در حال حاضر واحد‌های فولادی باید برنامه‌های دقیقی را برای کاهش مصرف انرژی به اجرا گذارند.

رییس هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان فولاد تصریح کرد: تمام این موضوعات بلند مدت بوده و نیاز به فرهنگ‌سازی و اصلاح گام به گام فرآیند‌ها دارد.

دومین همایش فولاد و معدن با نگاهی به بازار، ‌روز هشتم بهمن ماه سال جاری در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت همایش به آدرس www.ISMC۲۰۱۲.com مراجعه کنند.