گروه بورس کالا - دادوستد سکه در بازار آتی با خیز دوباره در اولین روز کاری هفته 18 هزار تومان رشد قیمت داشت.
دادوستد سکه بازار آتی بورس کالا به تاثیر از افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و رشد قیمت سکه در بازار نقدی، با افزایش همراه شد. سکه در بازار نقدی در محدوده ۵۶۲ تا ۵۷۵ هزار تومان قرار گرفت.

این در حالی بود که همپای رشد قیمت طلا، افزایش نرخ دلار نیز در افزایش قیمت سکه و طلا تاثیرگذار بود. سکه تحویل شهریورماه در بازار آتی 18 هزار تومان رشد روی سطح قیمتی 566 هزار تومان قرار گرفت. این در حالی بود که سکه تحویل آبان ماه نیز با رشد 17 هزار تومانی روی سطح 591 هزار تومان قرار گرفت. همچنین معامله سکه دی ماه نیز با رشد 18 هزار تومانی 619 هزار تومان خرید و فروش شد. این در حالی است که سکه اسفندماه با همان رشد به 630 هزار تومان رسید.
با انتشار گزارش ناامید کننده از اوضاع اشتغال ایالات متحده و تردید سرمایه گذاران برای حضور در بازارهای سهام و کالایی، تقاضا برای طلا به سطح بالایی رسیده و همین افزایش تقاضا رکورد قیمتی طلا را دوباره به سطح یک هزار و ۸۸۰ دلار رساند. براساس گفته تحلیل‌گران، در روز بامداد دوشنبه همزمان با باز شدن بازارهای جهانی، تقاضا برای طلا باز هم بالاتر خواهد رفت و می‌توان شاهد افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی بود. این در حالی است که علاوه بر افزایش نگرانی‌ها و تردید سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری‌های جدید، همه منتظر جلسه بعدی روز ۲۰ سپتامبر فدرال رزرو هستند تا با نیم نگاهی به این نشست تا حدودی از فشار ناشی از نگرانی‌ها رهایی پیدا کنند. اما تقاضا برای طلا که از چین و هند تا آمریکا هر روز با رقم جدیدی مواجه می‌شود در داخل کشور نیز با رشد تقاضا روبه‌رو است؛ به طوری که می‌توان به استفاده از طلا برای معاملات نفت به جای ارزهای معتبر همچون یورو و دلار نام برد که به نظر در صورت عملی شدن این موضوع باید شاهد بالا رفتن اطمینان به استفاده از طلا به عنوان کالای تجاری و پشتوانه بود. با توجه به اینکه در بازار آتی روند مبادلات بسیار از بازار نقدی تاثیرپذیر است، به همین دلیل معاملات این بازار نیز با حجم بالاتری دنبال خواهد شد.