۱. آیا امکان خرید خودرو صرفا با داشتن کد بورسی خرید سهام وجود دارد؟

خیر. برای خرید خودرو از بورس‌کالا باید علاوه بر احراز هویت سجام، کد بورسی بازار فیزیکی بورس‌کالا را نیز دریافت کنید.

۲. مبلغ پیش‌پرداخت چقدر است و چطور باید آن را واریز کرد؟

مبلغ پیش‌پرداخت براساس شرایط بازار هر خودرو متفاوت است و از سوی بورس‌کالا اعلام می‌شود. این مبلغ را باید به حساب وکالتی که به کارگزاری مورد نظرتان معرفی کردید، واریز کنید. در حال حاضر برای خرید محصول ۲۰۷ ایران‌خودرو که ۳۰آبان عرضه می‌شود، باید ۱۰۰‌درصد مبلغ پایه معادل ۱۸۷میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان به حساب وکالتی واریز شود.

۳. آیا قیمت نهایی ۲۰۷ مبلغ ۱۸۷میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان است و دیگر نیازی به پرداخت وجه نیست؟

خیر، ۱۸۷میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان قیمت پایه پژو ۲۰۷ است و قیمت همه خودروها در بورس‌کالا براساس رقابت و مکانیزم حراج کشف می‌شود. پس باید توجه کرد که قیمت ۲۰۷ نیز براساس میزان تقاضای خریداران نسبت به عرضه هزار دستگاه از سوی تولیدکننده کشف خواهد شد و تجربه عرضه‌های قبلی خودرو در بورس‌کالا نشان می‌دهد که هر چقدر خودرو پرطرفدارتر باشد، طبیعتا رقابت خریداران به کشف قیمت بالاتر نسبت به قیمت پایه منجر می‌شود. همچنین هزینه‌های جانبی شامل بیمه، شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴۳میلیون و ۷۱۳‌هزار و ۱۰۰ریال به علاوه ۱۳‌درصد مبلغ معامله نهایی بابت مالیات و عوارض قانونی باید توسط خریدار پرداخت شود.

۴. نام کاربری و رمز عبور ورود به سامانه‌‌ بورس‌کالای کارگزاری را چطور دریافت کنم؟

نام کاربری و رمز عبور بعد از اتمام فرآیند ثبت‌نام در سامانه بورس‌کالای کارگزاری و تایید آن، به شماره همراه شما پیامک می‌شود.

۵. حساب وکالتی چیست؟

حسابی است که متقاضیان خرید خودرو از بورس‌کالا باید پیش‌پرداخت خرید را به آن واریز کنند. کارگزاری نیز برای برداشت وجه به این حساب دسترسی دارد.

۶. مبلغ پیش‌پرداخت چه زمانی باید به حساب وکالتی واریز شود؟

مبلغ پیش‌پرداخت برای واریز به حساب وکالتی در اطلاعیه عرضه آن ذکر شده است و باید روز قبل از عرضه به حساب وکالتی واریز شود.

۷. موعد تحویل خودرو چه زمانی است؟

موعد تحویل خودرو در اطلاعیه عرضه آن ذکر می‌شود. در خصوص عرضه ۲۰۷، تحویل سه‌ماهه است و ۳۰بهمن به خریداران تحویل داده می‌شود.