گروه بورس فلزات - حدود ۳میلیون تن میلگرد مطابق با استانداردهای ملی کشور طی ماه‌های آینده وارد می‌شود. محمدحسین دیده‌ور عضو هیات‌مدیره بورس فلزات تهران در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: مقداری بیلت، میلگرد و تیرآهن که در ماه‌های گذشته ثبت سفارش شده بود در بنادر کشور آماده ترخیص است و به زودی در بازار داخلی عرضه می‌شود.

وی افزود: تمامی فولاد وارداتی مطابق با استانداردهای ملی کشور است. دیده‌ور اظهار داشت: توازن بین عرضه و تقاضا، برابر شدن قیمت‌های داخلی و خارجی فولاد دلیل اصلی متعادل شدن قیمت آهن‌آلات در فصل سرما است. عضو «هیات‌مدیره بورس فلزات» گفت:‌ هماهنگی که بین بورس فلزات تهران و تولیدکنندگان فولاد ایجاد شده تاثیر مطلوبی بر روی عرضه آهن‌آلات در بازار داشته است. وی در مورد متوقف شدن برخی از خطوط تولید در ذوب‌آهن اصفهان به دلیل قطع گاز و تاثیر آن بر روی قیمت آهن‌آلات گفت: برخی خطوط تولید ذوب‌آهن اصفهان در شرایطی متوقف شده است که با کاهش تقاضا در مورد آهن‌آلات در بازار روبه‌رو هستیم. بنابراین افزایش قیمت‌ها به دلیل کاهش عرضه از سوی این شرکت بعید به نظر می‌رسد.

دیده‌ور اظهار داشت: متوقف شدن برخی خطوط تولید در ذوب‌آهن اصفهان بیشتر تاثیر روانی بر روی بازار گذاشته است و برخی افراد با ارائه اطلاعات غلط در مورد وضعیت تولید در این شرکت دنبال سوءاستفاده از شرایط موجود هستند.