گروه بورس‌‌فلزات- قیمت انواع فلز در مبادلات پایان هفته گذشته در بورس‌‌فلزات لندن رشد یافت اما در روز دوشنبه نرخ فلزات با نوسان همراه بود.

به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، قیمت مس، روی، نیکل و قلع در رینگ مبادلاتی ۱۴مه نسبت به ۱۱مه افزایش یافت و نرخ آلومینیوم و سرب با کاهش مواجه شد.
بنابر این گزارش مس در رینگ مبادلاتی چهارم مه با رشد 50دلاری در هر تن با قیمت 7هزار و 905دلار خریداری شد. فروش نقدی این فلز در تاریخ یاد شده با قیمت هر تن 7هزار و 906دلار صورت گرفت.
خرید و فروش سه ماهه این فلز در رینگ مبادلاتی لندن با نرخ به ترتیب ۷هزار و ۸۴۰دلار و ۷هزار و ۸۴۱دلار صورت گرفت.
بر اساس این گزارش موجودی مس در انبارهای بورس‌‌فلزات لندن معادل هر تن 142هزار و 475تن بود.
بر این اساس روی هم که با رشد ۱۲دلاری در رینگ مبادلاتی لندن حاضر شد با نرخ ۴هزار و ۲۳دلار و ۵۰سنت به فروش رسید. خرید نقدی این فلز با نرخ ۴هزار و ۲۳دلار انجام شد.همچنین خرید و فروش سه ماهه آن با نرخ ۴هزار و ۱۹دلار و ۴هزار و ۱۹دلار و ۵۰سنت صورت گرفت.
موجودی روی در انبار فلزات لندن معادل هر تن 85هزار و 750تن بود.
این گزارش می افزاید: قلع هم در رینگ مبادلاتی لندن رشد ۲۰۰دلاری را تجربه کرد نرخ فروش این فلز ۱۴هزار و ۴۲۵دلار و خرید آن با نرخ ۱۴هزار و ۴۰۰دلار انجام شد.
بر این اساس خرید سه ماهه فلز با پیش‌بینی کاهش قیمت آن با نرخ 14هزار و 5دلار و 14هزار و 10دلار صورت گرفت. موجودی قلع در انبارهای بورس‌‌فلزات لندن در تاریخ چهاردهم مه معادل هر تن 8هزار و 200تن بود.
این گزارش حاکی است نیکل با بیشترین رشد قیمت در مبادلات در چهاردهم مه به نرخ ۵۲هزار و یکصد دلار خریداری شد. رشد قیمت این فلز در مبادلات روز چهاردهم نسبت به ۱۱مه معادل هر تن ۶۰۰دلار بود.
همچنین فروش نقدی نیکل در چهاردهم مه با نرخ هر تن 53هزار و 200دلار انجام شد.
خرید و فروش ۳ماهه نیکل در رینک مبادلاتی ۱۴مه معادل هر تن ۴۹هزار و ۷۰۰دلار و ۴۹هزار و ۸۰۰دلار بود.
موجودی نیکل در انبارهای بورس فلزات لندن معادن هر تن 4‌هزار و 740‌تن بود. بنابراین گزارش آلومینیوم و سرب هر یک با کاهش 24 و13‌دلاری در هر تن با نرخ دو هزار 804‌دلار و 50‌سنت و دو هزار و 55‌دلار خریداری شدند. فروش نقدی آلومینیوم و سرب در تاریخ ذکر شده معادل هر تن دو هزار و805‌ و دو‌هزار و 60‌دلار بود.
فعالان بازار لندن با پیش‌بینی رشد قیمت آلومینیوم طی ۳ ماه آینده این فلز را با نرخ دو هزار و ۸۴۵‌دلار خریداری کرده و با قیمت هر تن دو هزار و ۸۴۷‌ ‌‌دلار فروختند.
بر این اساس در مورد سرب هم پیش‌بینی فعالان بازار رشد نرخ آن طی 3 ماه آینده بود بنابراین سرب با نرخ دو هزار و 60‌دلار خریداری شده و با قیمت دو‌هزار و 65‌دلار به فروش رسید.
براساس این گزارش موجودی آلومینیوم و سرب در انبارهای بورس فلزات لندن به ترتیب معادل هر تن ۸۳۵‌هزار و ۴۴‌هزار و ۵۲۵‌تن بود.