گروه بورس فلزات - پیش‌بینی می‌شود به دلیل تقاضای مطلوب فولاد در آسیا، اروپا و خاورمیانه قیمت‌های فولاد در میان مدت از شرایط مطلوبی و بهتری برخوردار باشد. و به نظر می‌رسد که چشم‌انداز این صنعت در سال ۲۰۰۸ نیز ایده‌‌آل باشد. تقاضای داخلی هند برای فولاد همچنان افزایش یافته و انتظار می‌رود قیمت محصولات نورد گرم در سطح ۵۰۰دلار در هر تن و بالاتر باقی بماند. صنعت جهانی فولاد به دلیل رشد اقتصادی بالا به توسعه خود ادامه می‌دهد. از آنجاییکه هند نیز سریعا به جرگه تولیدکنندگان عمده فولاد می‌پیوندد زمان آن فرارسیده است که فولادسازان آن برای کاهش زیان‌ها و افزایش سود خود به استانداردها و یا عرضه‌های بین‌المللی روی آوردند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که عرضه فولاد هند در ماه‌های آینده تا۴درصد افزایش داشته اما تقاضا ۱۰درصد بالا خواهد رفت.

چین و هند به دلیل ورود به مرحله رشد اقتصادی موجب بالا رفتن تقاضای جهانی شده‌اند. علاوه بر این که چین یک تولیدکننده عمده فولاد در جهان محسوب می‌شود، این کشور توانسته است در سال ۲۰۰۵ حدود ۳۵۰میلیون تن فولاد تولید کند که ۳۱درصد تولید جهانی این فلز را در بر می‌گیرد.

هند نیز در ظرف ۱۵سال گذشته رشد قابل توجهی در تولید فولاد به دست آورده است. با توجه به نرخ رشد اقتصادی هند و نحوه رشد و بیداری صنعت فولاد، این کشور‌می‌تواند ناگهان خود را در ردیف هشتمین تولید‌کننده فولاد در جهان قرار دهد. انظار می‌رود تقاضای داخلی در این کشور مطلوب باشد خصوصا صنعت ساختمان که رشدی ۱۱درصدی دارد.

اما با توجه به تمام تحولات و ادغام‌ها دراین صنعت به نظر می‌رسد اگر تقاضای جهانی استمرار داشته و ادغام نیز افزایش یافته و ظرفیت‌های مازاد ایجاد نشود این احتمال وجود دارد که فولادسازان بتوانند قدرت قیمت‌گذاری این محصول استراتژیک را به دست بگیرند. ادغام می‌تواند موجب کاهش قیمت‌ها شود چون توان و قدرت فولادسازان در زمینه تدارک مواد اولیه و لجستیک ارتقا خواهد یافت.