گروه بورس، حمید محمدی: بازار سرمایه کشور در واکنش به اظهارنظرها به روند نه چندان مثبت مذاکرات و نشست‌های رجال سیاسی نخستین روز معاملاتی هفته را با افت سپری کرد. شاخص کل بورس تهران با ۸۶ واحد افت طی معاملات روز شنبه به کار خود پایان داد. در حالی که قبل از آغاز مذاکرات و نشست‌ها اغلب گمانه‌زنی‌ها سیگنال مثبت را به بازار سرمایه تزریق کرده بودند اما نهایتا اثر مثبتی از این منظر به بورس تهران داده نشد. در همین راستا شرکت سرمایه‌گذاری سمند (سهامی خاص) در ادامه حمایت خود از نماد «خاور» ۳ میلیون و ۸۶۳ هزار سهم از این نماد را خریداری کرد. سرمایه‌گذاری سمند با دو روز تاخیر حمایت خود از دو نماد «ختوقا» و «خودرو» را از سر گرفت. سرمایه‌گذاری سمند یک میلیون و ۸۲۳ هزار سهم از «خودرو» و ۹۹ هزار سهم از «ختوقا» را در معاملات روز شنبه به سبد سهام خود افزود. شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری که طی روزهای معاملاتی اخیر در نقش فروشنده کاشی پارس ظاهر شده طی معاملات روز شنبه ۱۶۲ هزار سهم از «کپارس» را از سبد سهام خود خارج کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان (سهامی خاص) در ادامه فروش سهام بانک گردشگری، یک میلیون سهم دیگر از نماد «وگردش» را عرضه کرد.

شرکت شین کیش (سهامی خاص)، ۱۱۳ هزار سهم از نماد «فنورد» را به سبد سهام خود افزود.

در شرایطی که سهام گروه سیمان پس از مدت‌ها به دلیل خبر ورود به بورس کالا و امکان از سر‌گیری صادرات این محصول مورد استقبال معامله‌گران قرار گرفته است، شخصی حقیقی که مالک ۷۵/۱ درصد از سهام سیمان شرق است، ۳۰۰ هزار سهم از این شرکت را خریداری کرد. در مقابل شرکت گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن ۷۰۱ هزار سهم از نماد «سشرق» را از سبد سهام خود خارج کرد. شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا ۱۰۰ هزار سهم از نماد «شسپا» را به سبد سهام خود افزود.

در پایان این گزارش می‌افزاید بازارگردان صندوق سرمایه‌گذاری نسیم در ادامه خرید‌های خود از نماد «نسیم» ۲۱۰ هزار سهم از این نماد را خریداری کرد.

خرید و فروش سهام در بازار سرمایه