گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه بانک پارسیان روز دوشنبه پنجم خرداد ماه با حضور بیش از ۸۵ درصد صاحبان سهام در محل سالن اجتماعات پژوهشگاه نیرو برگزار شد. در این مجمع تقسیم ۲۵۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم مورد تصویب قرار گرفت. دکتر علی دیواندری، مدیر‌عامل بانک پارسیان در این مراسم ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۲، اهداف آتی این بانک را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد. وی در‌خصوص عملکرد بانک در سال ۱۳۹۲ اعلام کرد که بانک پارسیان با رشد مناسب منابع و مصارف خود توانسته به ازای هر سهم ۶۲۱ ریال سود خالص شناسایی کرده و به لحاظ نسبت‌های عملیاتی و کارآیی عملکرد مناسبی را در سال ۱۳۹۲ به نمایش بگذارد.

دیواندری برنامه‌های آتی بانک در حوزه‌های مختلف را در

۶ محور مورد بررسی قرار داد. او رشد و توسعه حجم فعالیت‌های بانک، با رویکرد ارتقای کیفیت خدمات و ورود به کسب و کارهای جدید و مرتبط در حوزه‌های پویای اقتصاد را در راس برنامه‌های آتی بانک برشمرد. همچنین بر رشد و توسعه بانکداری الکترونیک، با رویکرد افزایش ضریب نفوذ انواع خدمات الکترونیک در بین مشتریان تاکید کرد و این مورد را به عنوان دومین بخش از برنامه‌های آتی خود عنوان کرد. علی دیواندری همچنین در ادامه بر بهبود کیفیت سرمایه‌های انسانی، با رویکرد جذب نیروهای مستعد دانشگاهی و آموزش دوره‌های نوین بانکداری تاکید کرد و توجه به این حوزه را سومین بخش از برنامه‌های خود اعلا م کرد. او در بخش دیگری از این فهرست به پیاده‌سازی نظام نوین بانکداری جامع، با رویکرد استقرار استراتژی نوآوری به عنوان محرک اصلی رشد و توسعه در فعالیت‌های کاری بانک اشاره کرد و بهسازی ساختار و عملکردمالی، با رویکرد تجدید ساختار و بهبود عملکرد شرکت‌های گروه پارسیان و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها را نیز به عنوان پنجمین راه پیش روی بانک پارسیان بر شمرد. دیوان دری در نهایت پیشبرد نظام حاکمیت شرکتی و شفافیت گزارشگری مالی با تقویت کمیته‌های ریسک و حسابرسی را به عنوان آخرین بند از برنامه‌های خود اعلام کرد.

در مجمع بانک پارسیان‌، تقسیم ۲۵۰ ریال سود نقدی به‌ازای هر سهم، تصویب صورت‌های مالی و تعیین موسسه حسابرسی ایران مشهود به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس اصلی از مهم‌ترین مصوبات بود. همچنین روزنامه «دنیای اقتصاد» و اطلاعات به‌عنوان روزنامه‌های رسمی انتخاب شدند. همچنین به دستور دیواندری، مدیر عامل بانک‌، سود نقدی کلیه سهامداران حقیقی بلافاصله پس از مجمع به حساب ایشان واریز شد.