ایرنا - وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی بورس نفت کیش پس از انتخاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد. «کاظم وزیری هامانه» که به منظور بازدید از عملیات انتقال گاز از جزیره سیری به کیش به این جزیره سفر کرده است،

دوشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بورس نفت کیش با هماهنگی وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود. وی انتقال گاز از جزیره سیری به کیش را مهم دانست و گفت: جایگزینی مصرف گاز به جای نفت گاز برای تامین سوخت نیروگاه‌های برق کیش بسیاری از مشکلات تامین نفت گاز را در این زمینه در کیش برطرف می‌کند. وزیر نفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تبدیل سوخت سه نیروگاه برق جزیره کیش به پایان رسیده و سوخت گازوئیل دو نیروگاه دیگر نیز به زودی به گاز تبدیل می‌شود. وزیری هامانه سپس در خصوص توسعه میدان گازی پارس جنوبی تاکید کرد: توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شش مرحله به مناقصه عمومی گذاشته شده است و هم‌اکنون در حال مذاکره با پیمانکار آن هستیم. وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در ادامه ابراز امیدواری کرد: تا ۲۰ سال آینده توسعه میادین گازی و نفتی کشور در بخش‌های مختلف آن ساماندهی شود.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی در سواحل کیش، انتقال تولیدات میدان گازی جزیره کیش به سرزمین اصلی نیز از طریق لوله‌کشی به ساحل مقابل این جزیره انجام می‌شود.