گروه بورس- افزایش سود ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و کاهش درآمد متفرقه جزئیات پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال پارس خزر را تغییر داد. بر اساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۱۰۰میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ ۵۱۳ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی درآمد هر سهم «لخزر» در ۱۸آذر ماه نیز این مبلغ اعلام شده بود که جزئیات این پیش‌بینی با افزایش سود ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و کاهش درآمد متفرقه تغییر کرده است. پیش‌بینی عملکرد پارس خزر برای سال‌مالی ۸۵در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۲۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۳درصد کاهش داشته است.

شرکت اعلام کرده است پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری برای سال‌مالی ۸۵ به مبلغ ۵۵۳/۲۵میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۴۵ریال معادل ۴۹درصد از کل سود پیش‌بینی شده سال ۸۵) شامل درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌ها به مبلغ۹۶۰ /۲۰میلیون ریال و سود اوراق مشارکت به مبلغ ۵۹۳/۴میلیون ریال است.

همچنین پیش‌بینی درآمدهای متفرقه سال‌مالی ۸۵ به مبلغ ۳۸۶/۸میلیون ریال ( به ازای هر سهم مبلغ ۸۳ریال و معادل ۱۶درصد از کل پیش‌بینی سود سال ۸۵) شامل درآمد ناشی از حق‌العمل کاری به مبلغ ۰۹۰/۱میلیون ریال، درآمد ناشی از استفاده از آرم پارس خزر به مبلغ ۶۰۰/۲میلیون ریال، درآمد ناشی از فروش ضایعات به مبلغ ۱۹۳/۴میلیون ریال و سایر درآمدها به مبلغ ۵۰۳میلیون ریال خواهدبود.

پارس خزر در نظر دارد طبق روال سنوات گذشته و در صورت مواجه نشدن با شرایط غیر متعارف،‌ حداقل ۵۰درصد از کل سود قابل تقسیم سال‌مالی ۸۵را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

پارس‌خزر توانست تا پایان آذرماه با ۱۵درصد افزایش در مقایسه با سال مالی قبل، مبلغ ۴۵۸میلیارد و ۶۱۳میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کند که این مبلغ معادل ۶۱درصد از بودجه این شرکت را محقق کرد.

همچنین پارس‌خزر توانست تا پایان آذرماه با تحقق ۴۰۰ریال سود برای هر سهم معادل ۷۸درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.