گروه بورس - سیمان مازندران بیش از 177میلیارد ریال از فروش محصولات خود در 9 ماه ابتدای امسال درآمد کسب کرد.
به‌گزارش بورس اوراق بهادار تهران این شرکت درآمد حاصل از فروش سال ۸۵ خود را ۲۶۲میلیارد و ۵۸۹میلیون ریال پیش‌بینی کرده بود که طی ۹ ماه اول سال توانست ۱۷۷میلیارد و ۶۶۰میلیون ریال آن را محقق کند.

پیش‌بینی فروش سال 85 شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از 13درصد افزایش برخوردار است.
سیمان مازندران پیش‌بینی سود هر سهم سال ۸۵ را نیز با سرمایه ۲۷۳میلیارد و ۹۹۶میلیون ریال اعلام کرده است که در ۹ ماه ابتدایی سال‌جاری توانست ۴۰۴ ریال از این پیش‌بینی را تحقق بخشد. این در حالی است که پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت نیز نسبت به عملکرد واقعی سال ۸۴ با رشد ۱۳درصدی همراه است.
بنابراین گزارش «سمازن» طرح احداث یک واحد با ظرفیت سه هزار تن کلینکر در روز و طرح افزایش ظرفیت کارخانه سیمان از دو به چهار هزار تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز حدود یک‌ هزار و 412میلیارد ریال در دستور‌کار دارد که در این رابطه تاکنون حدود مبلغ یک‌هزار و 264میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. براساس پیش‌بینی شرکت‌ این طرح‌ها در سال 86 به بهره‌برداری می‌رسند.
درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۱۳۸۴ به مبلغ ۲۲میلیارد و ۷۷۶میلیون ریال شامل مبلغ ۱۲میلیارد و ۲۸۷میلیون ریال سود سپرده‌های بانکی و مبلغ ۱۰میلیارد و ۴۸۹میلیون ریال سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت تابعه (شرکت ساریه شمال) است.
شرکت اعلام کرده است که فروش شرکت تابعه ساریه شمال را در دستور کار دارد که تاکنون قطعیت نیافته است. لیکن در صورت قطعیت این معامله پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1385 شرکت از مبلغ 578 ریال به مبلغ 852 ریال افزایش خواهد یافت.
براساس این گزارش شرکت در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه ۸۵ سیاست تقسیم سود خود را برای سال ۸۵ مبلغ ۹۵میلیارد و ۸۹۸میلیون ریال معادل ۳۵۰ ریال به ازای هر سهم اعلام کرده بود.
براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده 2 خرداد ماه 85 سرمایه شرکت از مبلغ 91میلیارد و 332میلیون ریال به مبلغ 273میلیارد و 996میلیون ریال معادل 200درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.