بورس روز گذشته اعلام کرد که ۲۴/۲درصد از سهام بانک پارسیان روز ۲۸ بهمن ماه به‌صورت بلوکی عرضه خواهد شد. بر اساس این گزارش، این عرضه در دو بخش انجام می‌شود که شرکت کنزاینوستمنت ۶۱میلیون و ۹۷۷هزار و ۲۹۸ سهم معادل ۲۴/۱درصد و عبدالوهاب قاضی ۵۰میلیون و ده هزار سهم معادل یک درصد از مجموع سهام بانک پارسیان را به‌طور عمده عرضه می‌کنند که شرایط واگذاری هر دو عرضه یکجا و نقد اعلام شده است.قیمت پایه هر سهم در این عرضه‌ها یک‌هزار و هشتصد ریال و مجموع سهام منتشر شده شرکت بانک پارسیان پنج میلیارد سهم اعلام شده است.پیش از این یک درصد از سهام بانک پارسیان از سوی شرکت نفت طاهرین در تاریخ هفتم بهمن ماه جاری به صورت بلوکی عرضه شده بود. از سرمایه‌گذاری تدبیر و زیرمجموعه‌هایش (کنزاینوستمنت)به عنوان خریداران احتمالی این بلوک یاد می‌شد. با این وصف پیش‌بینی می‌شود، دو بلوک مزبور نیز مجموعا به سرمایه‌گذاری تدبیر واگذار شود، چرا که شرکت مزبور طی روزهای اخیر اقدام به خریدهای قابل توجهی از سهام بانک پارسیان کرده است به طوری که می‌توان این گونه استنباط کرد که سهام «وپارس» از سوی تدبیر حمایت می‌شود.در بازار دیروز سه نماد بین‌المللی توسعه ساختمان، کاشی الوند و داروسازی جابرابن‌حیان بازگشایی و آماده انجام معامله شدند. «کطبس» ۲۰ تومان روی EPS می‌گذارد

گفته‌های بازار: در بازار از تعدیل EPS شرکت نگین طبس تا ۱۲۰۰ ریال سخن گفته می‌شد.از نظر معامله‌گران دلیل این تعدیل مثبت ۲۰ تومانی فروش قابل توجه زغال‌سنگ است.

شنیده‌های ما: درباره این شایعه تماس خبرنگار ما با شرکت نتیجه‌ای در بر نداشت.

پوشش ۱۱ تومانی EPS «سفارود»

گفته‌های بازار :فارسیت دورود دیروز با این شایعه مواجه بود که به‌زودی عملکرد سه ماهه خود (۳ ماه از ۵ ماهه پایانی سال) را اعلام می‌کند. گفته می‌شود این شرکت در سه ماه ۱۱ تومان از EPS ا۱۵ تومانی خود را پوشش داده است.همچنین شایع شده که فارسیت دورود رقم ۵۶ تومان را به عنوان EPS سال آینده خود به بورس اعلام کرده است.

شنیده‌های ما: عملکرد سه ماهه شرکت به‌زودی اعلام می‌شود، اما میزان EPS سال آینده هنوز مشخص نبوده و در حال بررسی است، ارقام ذکر شده هم به هیچ‌وجه مورد تایید شرکت نیست.

فروش ساختمان ۲میلیارد تومانی «شسم»

گفته‌های بازار: درباره سموم علف‌کش گفته می‌شود که مسوولان شرکت مزبور در پی فروش دفتر شرکت در خیابان مطهری هستند.ارزش این دفتر حدود ۲میلیارد تومان کارشناسی شده است و در صورت فروش این دفتر «شسم» EPS خود را افزایش خواهد داد.

شنیده‌های ما: در رابطه با صحت و سقم شایعه مزبور، تلاش خبرنگار ما برای ایجاد ارتباط با مسوولان شرکت به جایی نرسید.اما با این حال ما آماده دریافت توضیحات شرکت درباره این شایعه هستیم.

پیگیری تعدیل تکین کو

گفته‌های بازار: تکین کو در بازار روزگذشته شایعه‌ای بدین مضمون داشت که از محل سود قراردادهای اخیر مهندسی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را ۳۰درصد افزایش خواهد داد.

شنیده‌های ما: خبرنگار ما برای پیگیری شایعه‌های درون بازاری این شرکت تلاش کرد از مدیر امور مالی تکین‌کو صحت و سقم آن را جویا شود که مثل همیشه ایشان در «جلسه» بودند.اما ظاهرا شرکت هر گونه تعدیل در EPS خود را در‌حال‌حاضر منتفی اعلام کرده است.

تعدیل مثبت EPS در‌حال‌حاضر در دستور کار نیست و سیستم مالی شرکت هم سرگرم دیگر امورهای اداری از قبیل تعیین پاداش و حقوق آخر سال است.