گروه بورس - شرکت پتروشیمی خارک گزارش عملکرد ۹ ماه را اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق‌بهادار، شرکت پتروشیمی خارک طی ۹ماه منتهی به پایان آذرماه امسال مبلغ دو هزار و ۳۰۶ریال از رقم سه هزار و یک ریال پیش‌بینی سود سالانه را پوشش داد.

«شخارک» مبلغ دو هزار و ۹۴۹میلیارد و ۶۰۳میلیون ریال تا پایان آذرماه امسال فروش داشت.طبق اطلاعات ارسالی شرکت، قیمت محصولات فروخته‌شده در ۹ماه سال ۸۵، بر اساس مبلغ واقعی فروش و برای ۳ماه باقیمانده سال بر اساس میانگین نرخ فروش آبان‌ماه ۱۳۸۵ در نظر گرفته شده است.

قیمت متانول جهت ۳ماه باقیمانده سال ۸۵ هر تن ۴۵۰دلار CFR در نظر گرفته شده است. چنانچه برای محصول فوق هر تن ۴۰۰دلار برای مابقی سال در نظر گرفته شود EPS سالانه هر سهم دو هزار و ۹۳۸ریال و چنانچه قیمت فروش متانول در ۳ماه باقیمانده سال ۳۵۰دلار در نظر گرفته شود، EPS سالانه بالغ‌بر مبلغ دو هزار و ۸۷۵ ریال خواهد بود.پتروشیمی خارک طرح‌های متانول دوم، پروژه نوسازی و افزایش ظرفیت واحد LPG و توسعه اسکله بارگیری را در دستور کار دارد. همچنین پروژه ایستگاه تقویت فشار گاز خوراک ورودی به مجتمع پتروشیمی خارک در مدار تولید قرار گرفت.