گروه بورس - شرکت صنعتی دریای ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را با سرمایه جدید اعلام کرد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت با یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال سرمایه درآمد هر سهم خود را به طور خالص مبلغ ۴۶۳ ریال پیش‌بینی کرده است.

«حضدرا» در مرداد ماه با ۹۴۰میلیارد ریال سرمایه پیش‌بینی درآمد هر سهم را مبلغ یک هزار و ۱۷۲ ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تعدیل را عمدتا به دلیل فعال نشدن تعدادی از پروژه‌های شرکت (از جمله ۳ فروند شناور افراماکس، ۲ شناور خدماتی، یک فروند یدک کش ۴۸۰۰ اسب)، افزایش درآمدهای غیرعملیاتی، فروش سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه دانسته است.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده آبان‌ سرمایه شرکت از مبلغ ۹۴۰میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال (معادل ۶۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.

شرکت اعلام کرده است در نظر دارد سرمایه خود را تا مبلغ دوهزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.

هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ده درصد از سود سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت در تیر ماه اعلام کرده بود هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ ۸۰۰میلیارد ریال را برای سال مالی ۸۵ به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

مطابق اطلاعات دریافتی، نرخ برابری منابع ارزی در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۵ برای هر دلار معادل ۹۲۰۲ ریال محاسبه گردیده است.

صدرا طرح توسعه حوض خشک جزیره صدرا (با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۵۰میلیارد ریال، ۷۵درصد پیشرفت کار، تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۶ و مبلغ ۴۱۴میلیارد و ۷۴۵میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده) و طرح ساخت حوض خشک مجتمع دریای خزر و لایروبی حوضچه آرامش (با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳۱۰میلیارد و ۳۷۳میلیون ریال، ۱۷درصد پیشرفت کار، تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۷ و مبلغ ۵۲میلیارد و ۹۰۷میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده) را در دست اجرا دارد. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های صدرا در سال مالی ۸۵ شامل مبلغ ۱۳۶میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال (معادل ۵/۱۹درصد از کل سود خالص) ناشی از فروش قسمتی از سهام شرکت پتروشمیران می‌باشد که شرکت جزییات آن را به طور کامل ارائه نکرده است.

همچنین خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال مالی ۸۵ به مبلغ ۱۷۹میلیارد و ۸۰۹میلیون ریال (معادل ۲۶درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۱۲۰ ریال) عمدتا شامل مبلغ ۵۲۹/۱۴۱میلیون ریال (معادل ۲۰درصد از کل سود خالص) ناشی از فروش دو طبقه از ساختمان شفق و مبلغ ۳۷۰/۲۶میلیون ریال سود ناشی از فروش ساختمان سپه و جنت‌آباد است. پیش‌بینی عملکرد صدرا برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۸۱درصد افزایش نشان می‌دهد.