گروه بورس- سیمان فارس و خوزستان برنامه افزایش سرمایه معادل ۲۵درصد را در دستور کار دارد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۶۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴۵۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران صورت خواهد گرفت.

سیمان فارس و خوزستان درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اردیبهشت ۸۷ را با سه‌هزار و ۶۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۰۵ریال پیش‌بینی کرده است. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ هشت آذر ماه ۸۵ سال مالی شرکت از پایان آبان‌ماه به پایان اردیبهشت ماه هر سال تغییر پیدا کرد که اولین دوره آن به صورت یک دوره ۶ماهه، از آذر ماه ۸۵ آغاز و در پایان اردیبهشت ماه ۸۶ خاتمه می‌یابد.

با توجه به تغییر پایان سال مالی شرکت، مقایسه پیش‌بینی سال مالی منتهی به اردیبهشت ۸۷ با پیش‌بینی عملکرد دوره مالی ۶ماهه منتهی به اردیبهشت ۸۶ مناسب نیست.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اردیبهشت ۸۷ را برای اولین بار اعلام کرده است.

سیمان فارس و خوزستان اعلام کرده است که هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۷۱۲میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال (مبلغ ۱۹۸ریال به ازای هر سهم) جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم دوره مالی ۶ماهه منتهی به اردیبهشت ۸۶ را در فروردین ۸۶ مبلغ ۲۰۴ریال اعلام کرده بود که در پایان دوره مزبور مبلغ ۱۴۶ریال محقق شد. شرکت دلایل تعدیل را کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های ناشی از فراهم نشدن شرایط مناسب جهت عرضه سهام، افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از افزایش سود نقدی مصوب شرکت‌‌های زیرمجموعه و کاهش هزینه‌های مالی اعلام کرده است.