انتقاد جدی کالسیمین از وزارت صنایع

گروه بورس- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کالسیمین روز یکشنبه با حضور ۸۰درصد سهامداران در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. گزارش عملکرد هیات‌مدیره توسط مهندس جبل‌عاملی، مدیرعامل شرکت و توضیحات تکمیلی نیز توسط جمیلی، رییس هیات‌مدیره به سهامداران ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین دکتر فیالی، مدیر مالی شرکت به تشریح صورت‌های مالی پرداخت.

در این جلسه جمیلی به تفصیل درباره مشکلات شرکت از قبیل تامین خاک، بخش سه گمرک درباره عوارض ۳۰درصدی، ریزش معدن انگوران و تخریب کارخانه‌های قشم بر اثر زلزله سخن گفت.

وی به صراحت خواستار ابلاغ فوری مصوبه دولت در خصوص واگذاری معدن انگوران به گروه توسعه معادن روی شد و عنوان کرد: وزارت صنایع به دلیل برخورداری از منافع مالی این معدن از واگذاری آن به بخش خصوصی خودداری می‌کند، اما این مجموعه در جهت احقاق حقوق سهامداران خود از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

جمیلی در مجمع یاد شده از مطبوعات و رسانه‌ها به دلیل اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف درباره فعالیت این شرکت و نیز از تحلیلگران و کارگزاران بورس تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ما در این جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی و انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت، مقرر شد به ازای هر سهم مبلغ پنج‌هزار ریال سود به سهامداران پرداخت شود.

تقسیم سود ۴۲۰ ریالی سرماآفرین

مجمع عمومی شرکت سرما‌آفرین روز یکشنبه با حضور ۶۱درصد سهامداران به ریاست رحیم کلاهدوز و نظارت حسن کلاهدوز و معدلت و دبیری تبریزیان و بدون حضور نماینده سازمان بورس در دفتر شرکت برگزار شد.

در این جلسه که حدود ۳۰ دقیقه به طول انجامید، گزارش عملکرد هیات‌مدیره و گزارش حسابرس و بازرس قانونی قرائت شد و به تصویب رسید.

همچنین در این فاصله زمانی هیات‌مدیره جدید با ابقای هیات‌مدیره قبلی، انتخاب شدند و مقرر شد به هر سهم ۴۲۰ریال سود تعلق گیرد.

به گزارش خبرنگار ما پس از پایان جلسه مجمع، نماینده سازمان بورس در اتاق برگزاری جلسه حضور یافت و با ارائه توضیحاتی از سوی مدیرمالی شرکت، به کار خود پایان داد.

پتروشیمی اصفهان ۱۴۵تومان سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی اصفهان (سهامی عام) با حضور ۸۸درصد از سهامداران عصر روز یکشنبه بیست و هفتم خردادماه سال‌جاری در تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار ما، بهروز خالق ریاست مجمع «شصفها» را عهده‌دار بود و کریم قاری‌زاده به همراه آقای امانی ناظران این جلسه بودند، ضمن اینکه محمود فروزنده دبیری مجمع را بر عهده داشت.

بنابراین گزارش، در مجمع پتروشیمی اصفهان گزارش هیات‌مدیره از سوی مهندس مستاجران قرائت شد و وی به سوالات صاحبان سهام شرکت پاسخ گفت که پس از قرائت این گزارش و همچنین گزارش بازرس قانونی صورت‌های مالی و ترازنامه شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۸۵ مورد تصویب حاضران قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید: مجمع پتروشیمی اصفهان تصویب کرد که به ازای هر سهم ۱۴۵تومان سود نقدی پرداخت شود و سازمان حسابرسی هم به عنوان بازرس قانونی شرکت برای یک دوره دیگر انتخاب و معرفی شد.

براساس این گزارش سهامداران‌ «شصفها» همچنین در مجمع شرکت مطبوع خود به اتفاق آرا شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری شیمیایی و پتروشیمیایی تامین، سرمایه‌گذاری صبا تامین، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری سایپا را به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره پتروشیمی اصفهان برگزیدند.

لوله و تجهیزات سدید ۲۵۰تومان سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت لوله و تجهیزات سدید دو هزار و ۵۰۰ریال سود نقدی برای هر سهم سال ۸۵ تصویب کرد.به گزارش خبرنگار ما در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت که با حضور ۹۵درصد سهامداران برگزار شد، صورت‌های مالی شرکت به تایید سهامداران رسید.در این جلسه مهندس علی ابوالحلم، مدیرعامل لوله و تجهیزات سدید ضمن ارائه گزارش هیات‌مدیره به سوالات سهامداران پاسخ داد.

وی در حاشیه این مجمع به خبرنگاران گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت به ویژه صنعت لوله و تجهیزات کمبود نقدینگی است.مدیرعامل شرکت لوله و تجهیزات سدید با اشاره به اینکه عمده مشتریان صنعت لوله‌سازی و شرکت‌های دولتی و شرکت گاز است، افزود: برای جلوگیری از تاخیر در پرداخت‌های این شرکت‌ها، بانک‌ها با گشایش اعتبار ریالی باید به کمک صنعت بیایند.

وی از سویی با توجه به اهتمام دولت به پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: باید تاخیر در اجرا و واگذاری مناقصات را کاهش داد تا توان تولید شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت کامل ارتقا یابد.

بنابراین گزارش مجمع مزبور به ریاست طوفانی‌نژاد، دبیری مهندس ایمانی و نظارت علیزاده و برخورداری اداره شد.