گروه بورس - شرکت صنایع مس شهید باهنر در نظر دارد، سرمایه خود را از مبلغ 225میلیارد ریال به مبلغ 450میلیارد ریال (معادل 100درصد) افزایش دهد.
بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق‌بهادار، «فباهنر» افزایش سرمایه به میزان یادشده را از محل مطالبات و آورده نقدی در دستور کار خود دارد.

این شرکت در فروردین‌ماه امسال سود سال‌مالی جاری را با سرمایه 225میلیارد ریال مبلغ 529ریال اعلام کرده بود که به بازار منعکس نشد. این در حالی است که این شرکت در آخرین اطلاعیه خود به سازمان، درآمد هر سهم برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه 86 را مبلغ 653ریل اعلام کرده است.
بر پایه این اطلاعات هیات‌مدیره «فباهنر»، قصد دارد به ازای هر سهم مبلغ ۶۰۰ریال سود به مجمع سالانه پیشنهاد دهد.
شرکت مس باهنر طرح‌های خط تولید لوله مسی و افزایش ظرفیت صادرات واحد نورد فاز (3) و تولید مطلسی با برآورد سرمایه‌گذاری به ترتیب به مبلغ 344میلیارد ریال و 315میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با هزینه‌های انجام‌شده به مبلغ 59میلیارد ریال و 8میلیارد ریال میزان پیشرفت ریالی 15درصد و 3درصد و میزان پیشرفت فیزیکی 15درصد و 40درصد پیش‌بینی می‌گردد در سال 1387 به بهره‌برداری برسند.
مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت متوسط نرخ LME را برای هر تن مس و روی در پیش‌بینی سال‌مالی ۸۶ به ترتیب معادل شش هزار و ۸۰۰ و سه هزار و ۴۰۰دلار و نرخ برابری دلار با ریال را معادل ۹۲۵۰ریال لحاظ کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «فباهنر» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 86 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 19درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 21درصد افزایش، سود عملیاتی 4درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 9درصد افزایش نشان می‌دهد.
این شرکت دلایل تغییرات را افزایش مقدار و نرخ فروش محصولات، افزایش نرخ فلزات در L.M.E و افزایش نیاز نقدینگی و تامین آن از سیستم بانکی اعلام کرده است.