گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته در سایه افت بهای سهام ملی مس و بازگشایی شماری از نمادهای متوقف، شاهد افت ۱/۲۹ واحدی بود. در بازار دیروز تشکیل صف فروش برای سهام ملی مس و معامله قریب به ۹میلیون سهم ۹/۱۴ واحد تاثیر منفی با خود همراه آورد که همین افت باعث شد شاخص با افت ۹/۱۴ واحدی در ساعت ۱۰ مواجه شود و تاثیرات مثبت نماد باما پس از عرضه سهام و معامله این سهم در درصد مثبت صرف خنثی کردن تاثیر منفی ۴۵/۰ واحدی افت قیمت چادر ملو شود.

در ساعت ۹و ۴۲دقیقه نماد سرمایه‌گذاری رنا، شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۳۹۱هزار سهم در نرخ یک هزار و ۵۰۶ ریال بود.

در ساعت ۱۰و۳۰دقیقه نماد بانک کارآفرین شاهد جابجایی یک بلوکه یک میلیون و ۳۷۰هزار سهمی در نرخ ۴هزار و ۶۷۲ریال بود. با تاثیر مثبت ۳۴/۱واحدی بانک کارآفرین و تاثیر ۱۱/۱واحدی سرمایه‌گذاری معادن و فلزات شاخص در ساعت ۱۰و۵۰دقیقه، اندکی از افت خود را جبران کرد و به ۱۶/۱۳واحد افت رسید.

در این زمان آغاز بازگشایی شماری از نمادهای متوقف شاخص تحت فشار افت شدید قرار گرفت. سیمان ارومیه با ۷/۷واحد تاثیر منفی، مس باهنر با ۱/۴واحد تاثیر منفی عمده‌ترین تاثیرات را بر شاخص وارد کردند. در نهایت شاخص با ۱/۲۹واحد افت به کار خود در چهارمین روز هفته پایان داده تا در رقم ۹هزار و ۵۰۲واحد آرام بگیرد.