گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام پس از قریب به دو هفته سیطره کامل معاملات سهام شرکت صنایع ملی مس، روز گذشته بدون معامله عمده بر روی این نماد فعالیت خود را ادامه داد. در معاملات دیروز انتشار برخی خبرها در مورد احتمال مذاکره لاریجانی- سولانا و سخنان رایس وزیر امور خارجه آمریکا، از سطح نگرانی‌های سیاسی کاست، اما این امر تاثیر جدی به همراه نداشت. از سوی دیگر در تحولات کلان اقتصادی بروز برخی تغییرات در پرداخت تسهیلات مسکن از جمله اعلام تداوم پرداخت وام ۱۸۰میلیون ریالی با شرایط جدید و همچنین عدم انعقاد قراردادهای مشارکتی در حوزه ساخت و ساز از سوی بانک مسکن سبب تقویت نسبی بازار به ویژه در گروه ساختمانی شده است. در کنار این تحولات حاکمیت آرامش بر بازار و حذف سهم عمده ملی مس از معاملات به دلیل ورود سهم به صف فروش باعث شد فشار نقدینگی بازار به سوی نمادهای دیگر بازار گرایش یابد. در معاملات دیروز معامله‌گران تحت تاثیر نبود گروه رهبر قیمتی در بازار، به سوی تک سهم‌های دارای پتانسیل از گروه‌های مختلف به ویژه دارویی و ساختمانی و همچنین سهام با نسبت قیمت بر درآمد (P/E) عموما کمتر از ۳ که مشکلی برای پرداخت سود نقدی نیز ندارند، به ویژه در گروه خودرویی گرایش پیدا کرند.

توجه به تک سهم‌های دارای پتانسیل سبب شد، در میان سهام با رشد قیمت مناسب در بازار دیروز نمایندگان اکثر گروه‌های سهام حضور داشته باشند. انتظار می‌رود این وضعیت تا انتشار خبرهای نهایی در مورد تحولات سیاسی تداوم داشته باشد.

در گروه بانکداری بانک پارسیان صف خرید قابل‌ملاحظه‌ای را تجربه کرد. این صف در حالی تشکیل شد که بانک کارآفرین نیز معاملات متعادلی را تجربه کرد. در گروه ساختمانی ساختمان ایران و آبادگران با صف خرید در بازار دیروز مواجه بودند در این گروه اکثر نمادها خریدارانی بر خود داشتند.