گروه بورس- حمل‌ونقل پتروشیمی با 546ریال افزایش در پیش‌بینی درآمد هر سهم، سود هر سهم امسال را مبلغ سه‌هزار و 293ریال پیش‌بینی کرد.

بر اساس گزارش سازمان بورس ، اوراق بهادار تهران، شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۵ را در تاریخ‌های ۲۲/۰۱/۸۵ ، ۲۸/۰۳/۸۵ مبلغ یک‌هزار و ۴۰ ریال در تاریخ ۰۸/۰۵/۸۵ مبلغ یک‌هزار و ۴۶۱ ریال و در تاریخ ۰۵/۰۹/۸۵ با ۸میلیارد ریال سرمایه مبلغ دوهزار و ۷۴۷ ریال اعلام کرده بود . این شرکت دلایل عمده تعدیل را افزایش حمل شهری بابت افزایش تناژ حمل صادرات از پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی امیرکبیر، واگذاری حمل محصولات پتروشیمی مارون، افزایش حمل محصولات مشتریان متفرقه، افزایش درآمد گوگرد مربوط به افزایش صادرات گوگرد در سه ماه آتی طبق برنامه جدید، کاهش هزینه‌های عملیاتی به واسطه صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از تجهیزات حمل و کاهش هزینه‌های اداری و تشکیلاتی به واسطه صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط اعلام کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «حپترو» برای سال‌مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از حمل 41درصد افزایش، ‌درآمد حاصل از ترخیص و انبارداری 37درصد افزایش،‌ بهای تمام شده خدمات ارائه شده 40درصد افزایش، سود عملیاتی 45درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 48درصد افزایش داشته است.
هیات‌مدیره «حپترو» در نظر دارد تقسیم ۶۰درصد از سود عملکرد سال‌مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت در تاریخ‌های ۲۲/۰۱/۸۵ و ۲۸/۰۳/۸۵ اعلام کرده بود که در نظر دارد تقسیم مبلغ۵ میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال (مبلغ ۷۲۸ریال به ازای هر سهم) از سود عملکرد سال‌مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
شرکت اعلام کرده پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال‌مالی 85 بر اساس قراردادهای قطعی در این مقطع انجام پذیرفته است. لذا در صورت انعقاد قراردادهای جدید، تعدیل قراردادهای موجود و یا تمدید قراردادهایی که طی سال‌جاری به اتمام خواهد رسید، پیش‌بینی درآمد هر سهم تعدیل خواهد شد و مراتب در اسرع وقت به بازار منعکس خواهد شد.
این شرکت در نظر دارد از محل وجوه نقد در اختیار در سال ۱۳۸۶ جهت ایجاد ترمینال یک قطعه زمین به مساحت ۱۰هزار متر مربع در منطقه عسلویه و قطعه زمین دیگری به مساحت ۵هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی واقع در بندر امام‌خمینی خریداری کند. مبلغ مورد نیاز در بودجه سال یاد شده و در منابع و مصارف مورد نظر قرار گرفته است.
مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت در خصوص عدم تسری بند قانونی مشابه بند (ج) تبصره یک قانون بودجه سال 1384 به سال‌جاری اعلام کرده است مطابق ضوابط فعلی، شرکت‌های دولتی موظفند در سال 85 علاوه بر پرداخت مالیات بر درآمد عملکرد سال 84، معادل 40درصد سود ابرازی «سود ویژه» سال 1384 خود را به حساب درآمد عمومی واریز کند اما شرکت‌های دولتی که قسمتی از سهام آنها متعلق به بخش غیردولتی است به تناسب میزان سهام بخش غیردولتی مشمول پرداخت وجوه این بند نمی‌باشند و سهم بخش غیردولتی از 40درصد سود ابرازی (سود ویژه) مزبور بایستی توسط شرکت‌های دولتی ذی‌ربط به سهامداران پرداخت شود.