سنا- دبیر کل سابق کانون کارگزاران گفت: حجم معاملات نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته است. حسین خزلی خرازی ادامه داد: با نزدیکی به پایان شهریور ماه، شرکت‌های بورسی اقدام به انتشار گزارش‌های ۶ ماهه خود می‌کنند که انتظار بازار از عملکرد شرکت‌ها در این دوره مثبت است.

وی با اشاره به اینکه صنایعی مانند فولاد و سیمان در این روزها از استقبال مناسبی برخوردار هستند، ابراز داشت: علاوه بر افزایش قیمت‌های جهانی، محصولات فلزی و فولادی، پروژه‌های عمرانی به ویژه مسکن مهر تقاضا را برای محصولات این دو صنعت افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: لیزینگ و بانک‌ها هم از رهگذر اجرای طرح تحول اقتصادی در انتظار روزهای خوبی هستند و پیش‌بینی رشد قیمت، سهام این شرکت‌ها را با اقبال همراه کرده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط تنها پاسخی که می‌توان به بازار داد، عرضه سهام شرکت‌های تازه در بورس اوراق بهادار است،‌ زیرا هم اکنون وجوه زیادی به سمت بازار سرازیر شده که فرصت مناسبی را برای ورود شرکت‌های جدید به بازار سهام فراهم آورده است.

وی با اشاره به عرضه ۵‌درصدی بیمه دانا طی ۵ ماه اخیر، گفت: عرضه این تعداد از سهام پاسخگوی تشنگی بازار نبود.

وی افزود: باید تلاش شود تا نقدینگی جدید به جای رشد قیمت‌ها صرف خرید سهام شرکت‌های جدید و بزرگ شود.

خرازی تاکید کرد: بورس سال ۸۹ با بورس در سال‌های ۸۳ و ۸۴ تفاوت‌های زیادی دارد، به طوری که این روزها تنوع صنایع افزایش یافته و شرکت‌های قوی‌تری وارد بازار شده‌اند، به علاوه کارگزاران و سرمایه‌گذاران نیز رفتار حرفه‌ای‌تری را در پیش گرفته‌اند.

دبیر کل سابق کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: شرکت‌های معظمی در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و خدماتی در کشور وجود دارد که عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار می‌تواند عطش بازار را سیراب کند.

وی به مسوولان سازمان خصوصی‌سازی پیشنهاد داد تا زمانی که این اقبال از بازار برنگشته است، شرکت‌های جدید را وارد بازار کنند.

خرازی به سرمایه‌گذاران تازه وارد نیز توصیه کرد تا نقدینگی خود را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار کرده و از حضور مستقیم در بازار خودداری کنند.