گروه بورس- شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان سود هر سهم سال منتهی به پایان شهریور ماه ۹۰ را ۷۱۳ریال خالص پیش‌بینی کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار این پیش‌بینی در مقایسه با سال قبل ۲‌درصد افزایش دارد.

شرکت فروش سال ۹۰ را یک‌هزار و ۱۱میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که نسبت به سال ۸۹، ۳۰‌درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلیل این امر را کاهش پروژه‌های شرکت اصلی و تمرکز بر مدیریت شرکت‌های تابعه اعلام کرده است.

همچنین سود ناخالص «ثاخت» با ۴۲‌درصد کاهش نسبت به سال ۸۹ مبلغ ۳۸۴میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی سود عملیاتی شرکت نیز با کاهش ۴۵‌درصدی در مقایسه با سال قبل ۳۴۴میلیارد و ۵۴۶میلیون ریال اعلام شده است.

پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال مالی منتهی به شهریور ماه ۹۰ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۰‌درصد کاهش، بهای تمام شده ۲۴‌درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۷‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۵‌درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت عمده دلایل تغییرات را کاهش فعالیت‌های گروه ناشی از رکود بازار مسکن، افزایش هزینه‌های عملیاتی ناشی از تورم و افزایش هزینه‌های مالی اعلام کرده است.

بنابر این گزارش، شرکت اعلام کرده است که به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها، اقدام به استفاده از ابزارهای مالی همچون اوراق مشارکت و اوراق گواهی سپرده خاص کرده است که در این میان اوراق گواهی سپرده خاص پروژه تجاری- اداری سعدی شیراز به مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال و نرخ سود علی‌الحساب ۱۷‌درصد از طریق بانک مسکن منتشر شده است و طراحی اوراق مشارکت برای پروژه‌های بعثت و ایل‌گلی را در دست اقدام دارد.

شرکت اعلام کرده است که طرح افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران از مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰میلیون ریال به مبلغ ۲هزارمیلیون ریال را در دستور کار دارد.