فارس- مدیرعامل شرکت فرابورس با اعلام ارائه نشدن اطلاعات هیچ یک از ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس، از عرضه سهام سه شرکت جدید، بررسی درخواست پذیرش سه شرکت و عرضه عمده ۴ شرکت دیگر خبر داد. مصطفی امیدقائمی در رابطه با وضعیت پذیرش ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی به شرکت فرابورس (که به گفته محمدجواد شیخ عضو هیات‌مدیره کانون مربوطه این شرکت‌ها باید تا پایان سال فرابورسی شوند) اظهار داشت: سال گذشته ۵-۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی، درخواست پذیرش دادند و قرار بود گزارش‌های حسابرسی و صورت‌های مالی را برای بررسی ارسال کنند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ یک از این شرکت‌ها اطلاعات لازم را به فرابورس ارائه نکرده‌اند تا مقدمات پذیرش آنها فراهم شود.

این مقام مسوول درباره عرضه سهام شرکت‌های جدید خاطرنشان کرد: گزارش قیمت‌گذاری شرکت مهندسی تاسیسات و ساختمان راه آهن (بالاست) توسط یکی از شرکت‌های تامین سرمایه امروز به سازمان خصوصی‌سازی ارسال می‌شود. این شرکت آماده عرضه است و سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند هر زمان که تشخیص دهد نسبت به عرضه اولیه سهام اقدام کند.

امید قائمی ادامه داد: علاوه براین سهام شرکت تجارت الکتریک پارسیان هم آماده واگذاری است و مسوولان آن پیگیر عرضه هستند. همچنین شرکت توسعه عمران شاهد در هیات پذیرش اوراق بهادار پذیرفته شده و می‌تواند در فهرست عرضه سهام باشد. وی در ادامه با بیان اینکه هیات پذیرش با حضور سیمان سبزوار در فرابورس موافقت کرده ولی این شرکت هنوز شرایط لازم را احراز نکرده، خاطرنشان کرد: درخواست برگزاری جلسه هیات پذیرش برای بررسی سه شرکت فولادآلیاژی یزد، پتروشیمی امیرکبیر و شرکت تولید مواد شوینده کندور ارائه می‌شود تا در اولین فرصت وضعیت این شرکت‌ها مشخص شود. امید قائمی در برابر این سوال که در حال حاضر سهام چه شرکت‌هایی برای عرضه عمده آماده است؟ پاسخ داد: آستان قدس رضوی واگذاری ۳‌درصد از سهام پتروشیمی امیرکبیر را مدنظر دارد. سازمان خصوصی‌سازی هم طی روزهای آینده ۷۰‌درصد از سهام پتروشیمی بیستون و ۱۰۰‌درصد دو شرکت نکاچوب و صنایع چوب فریم را به صورت عمده در بازار سهام واگذار خواهد کرد.