گروه بورس- شرکت فروسیلیس ایران عملکرد سه ماهه نخست امسال را با پوشش ۲۷‌درصدی بودجه فروش و تحقق ۳۷‌درصدی پیش‌بینی سود هر سهم گزارش کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، فروسیلیس ایران درآمد هر سهم امسال را با ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۵۷ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان خرداد ماه برای هر سهم مبلغ ۳۱۳ریال سود کنار گذاشت و ۳۷‌درصد بودجه شرکت را پوشش داد. همچنین درآمد حاصل از فروش «فروس» در این دوره با ۴۴‌درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مبلغ ۱۱۲میلیارد و ۸۹۷میلیون ریال اعلام شده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال فروسیلیس در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۱‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶‌درصد افزایش، سود عملیاتی یک‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۹‌درصد کاهش نشان می‌دهد. هیات مدیره «فروس» در نظر دارد ۵۰‌درصد از سود پیش‌بینی شده را جهت توزیع بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۹ پیشنهاد کند.

این در حالی است که هیات مدیره فروسیلیس در نظر دارد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) ریال از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی اجرا کند.